Matematik

Hjælp. WordMat's funktion "beregn" er stoppet med at virke optimalt

09. marts 2016 af Massminator (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej venner.

Da jeg først installerede WordMat fungerede det som det skulle, men de sidste 2 måneder har funktionen "beregn" ikke været fuldt ud brugbar.
?Ukomplicerede regnestykker som fx. 2+2=4 eller 180-(90+20)=70 klare den uden problemer.
?Men lige så snart det handler om brøker, cos, sin, tan, pi osv. så laver den en underlig mellemregning.

har prøvet at taste mellemregningen ind på lommeregneren, og det giver det rigtige resultat, men til eksamen, hvor minutter er dyrbare, så vil det være så skønt, hvis jeg bare kunne "nøjes" med at trykke beregn.

håber der sidder en eller anden ekspert der kan hjælpe mig

ps. vedhæfter lige et eksempel
?pps. jeg bruger windows 10 og word 2013

vh

Mads

Vedhæftet fil: sinus dummy.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. marts 2016 af Heptan

Tryk ctrl + N og beregn igen.

Svar #2
09. marts 2016 af Massminator (Slettet)

Tak for hurtigt svar.
Hvis jeg gør det, så åbner Word bare en ny side uden indhold.

Brugbart svar (0)

Svar #3
09. marts 2016 af Heptan

Hov, det er Alt + N

Svar #4
09. marts 2016 af Massminator (Slettet)

Det virker heller ikke, den kommer enten med en lidt mere forkortet mellemregningerne, eller så siger den at der ikke er nogen udregning for "R".

Brugbart svar (0)

Svar #5
09. marts 2016 af Heptan

Hvis det stadig ikke virker, så tryk på Alt + N ... og hvis det så stadig ikke virker så tryk igen på Alt + N ... og hvis det stadig ikke virker er der nok en fejl i udtrykket. Det du har i dokumentet er umuligt, da sinus ikke kan blive større end 1 ... du har skrevet den er 13/2, så den misforstår dig nok. sin-1 har to betydninger: invers funktion og reciprok funktion. Prøv at skære det ud i pap ved at skrive (sin(65/10))-1 eller asin(65/10) alt efter hvad du mener.

Bemærk desuden om du regner i radianer eller grader. Det kan man ændre under fanen "WordMat".

Skriv et svar til: Hjælp. WordMat's funktion "beregn" er stoppet med at virke optimalt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.