Studievejledning
Forskellen på valg af hf-uddannelse i gymnasium eller VUC
Jeg er simpelthen nødt til at høre et meget konkret svar fra jer, som har haft samme erfaring inden for dette område. Jeg er begyndt med at søge om optagelse på 2-årigt hf og vil således gerne vide forskellen på valg af hf-uddannelse i gymnasium eller VUC. Åbner begge uddannelsesinstitutioner, der tilbyder hf-uddannelse samme muligheder og adgang til (længevarende) videregående uddannelser.
Hvad er forskellen helt klart på at vælge gymnasium (HF) eller VUC (HF) . Hvad er bedst og hvorfor? Hvad med niveauforskel, uddannelsesbaggrund og adgangskrav?
Svar #1
15. marts 2016 af MaibritG
Der er ingen forskel udover at HF på gymnasiet er målrettet unge mennesker, mens VUC fokuserer på en lidt mere blandet gruppe. Det er måske ikke så fedt for en 34-årig eller ældre at blive smidt i en "gymnasie"klasse, hvor aldersgennemsnittet er 18 år. På den måde svarer jeg også på de fleste af dine spørgsmål, da HF (gymnasiet) = HF (VUC) rent fagligt og niveaumæssigt.
og adgangskrav?
Begge kræver at man har taget 10. klasse og er blevet erklæret adgangsparat. Der kan være nogle andre krav, men de vil fremgå af det enkelte uddannelsessted (især når det kommer til VUC).
Med venlig hilsen
Maibrit
Skriv et svar til: Forskellen på valg af hf-uddannelse i gymnasium eller VUC
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.