Matematik
Lektiehjælp til matematik torsdag morgen.
Hej derude,
Sidder med nogle matematikafleveringer der skal afleveres og jeg er lidt på bar bund når det kommer til de fleste. Er der en venlig sjæl derude der har lyst til at tjene lidt penge på at holde en Skypekonference med mig torsdag morgen-formiddag og hjælpe mig igennem dem? Det er rimelig basis matematik, men er fjernstuderende, så jeg mangler nogle forklaringer her og der :)
Mvh
Svar #1
27. april 2016 af JulieW99
Hvorfor skal det være på det tidspunkt? Men beskriv dine problemer, så kan jeg forsøge at hjælpe skriftligt.
Vh Julie
Svar #2
27. april 2016 af Pepsi90 (Slettet)
Det er fordi jeg skal i skole i andre fag om eftermiddagen :) Det jeg har problemer med, er sådan set lidt teknisk med CAS, altså hvordan man får et numerisk facit ud af en differentialkvotient, fremfor en brøk. En af de opgaver jeg sidder med er f.eks.
Regn først opgaven uden CAS og vis derefter løsningen med CAS.
Bestem det reelle tal k, så f’(2) = 0, når f(x) = kx^2 + 2x + 1
Jeg er gået rimelig kold med om jeg skal bruge differentialformlen for andengradsligninger, nemlig 2ax0+b, og så i så fald hvad jeg efterfølgende skal.
Svar #3
Hvilket CAS værktøj benytter du? Jeg har ikke haft om differantialregning endnu(jeg er 1.g'er), så der kan jeg ikke være behjælpelig. :)
Vh Julie
Svar #5
Uh, så kan jeg desværre ikke hjælpe. Vi benytter nemlig WordMat, og der er det ganske simpelt. Held og lykke med matematikken :)
Vh Julie
Svar #7
Når man differentierer f'(2), så må man skulle gange 2, som er i stedet for x, med 2k + 2..?
Svar #8
Så det er f'(2) = 2k * 2 + 2 = 0
Og for at finde k, skal jeg jo dividere et sted, er det så
k= 2 /2 +2?
Skriv et svar til: Lektiehjælp til matematik torsdag morgen.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.