Matematik

funktioner

04. marts 2017 af juliebimslarsen - Niveau: 10. klasse

på forhånd tak :) 

hej alle sammen jeg sidder med en opgave hvor jeg skal finde de 3 billigste tilbud på festtelte på nettet og opstille en formel

jeg har fx et telt hvor det koster 9030 men hvis man også skal bestille mad koster det 13750 dvs med koster det ialt 22780 jeg er lidt lost på hvordan jeg kan opstille en formel over dette? :) kan i hjælpe 


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. marts 2017 af SuneChr

Jeg ved ikke, om du med en formel bare mener denne opstilling, - så hedder det et skema:

                                            TELT NR. 1            |        TELT NR. 2        |      TELT NR. 3           
Telt uden madbestilling              9030                |                                   |
Mad                                          13750                |                                   |                                    
I alt                                           22780                |                                   |        


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. marts 2017 af SuneChr

Man skal jo være sikker på, at teltet har en passende størrelse, menuen er, som den skal være, .... ,
inden man vælger "telt-pakken". Måske er det billigste telt slet ikke det, man skal bruge.
Får jeg den vare, jeg alt i alt har brug for til formålet? 


Skriv et svar til: funktioner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.