Matematik
Foretag en komplet funktions analyse uden funktionsforskriften??
Med baggrund i nedenstående graf, foretag en komplet funktionsanalyse
Har brug for lidt hjælp til at gribe den her an idet jeg kun har fået et billede af grafen men ikke nogen funktionsforeskrift af grafen, nogen gode råd til at gribe denne an?
Svar #2
14. marts 2017 af peter lind
Aflæses på graf. Find nulpukter for funktionen. Find f(0). Find lokale maxima og minima. Angiv når funkteonen er voksende og aftagende
Svar #3
14. marts 2017 af chriskvk (Slettet)
Har kun billedet af grafen som jeg uploaded, så kan jeg kun markere grafisk nulpunkterne, minima og maxima kan ikke komme med noget specifikt tal, men er det svar nok på opgaven?
Svar #4
14. marts 2017 af peter lind
nej. du skal aflæse tallene på grafen. Det kan kun blive tilnærmet, men det må du leve med
Svar #5
14. marts 2017 af SuneChr
Lav en generel fortegns-abscisse akse for f f ' og f ''
--------------------|----------|------------|----------------|-------------|----------|------------→
x
f (x) 0 0 0
f '(x) 0 0
f ''(x) 0
Udfyld x ved markeringsstregerne og fortegnene i de fire rækker.
Svar #6
14. marts 2017 af chriskvk (Slettet)
#5Lav en generel fortegns-abscisse akse for f f ' og f ''
--------------------|----------|------------|----------------|-------------|----------|------------→
x
f (x) 0 0 0
f '(x) 0 0
f ''(x) 0Udfyld ved markeringsstregerne og fortegnene derimellem.
Sune det forstår jeg ikke helt kan du uddybe det lidt? :-)
Svar #7
14. marts 2017 af SuneChr
Aflæs i koordinatsystemet x1 < x2 < x3 < x4 < x5 < x6
for hvilke der gælder:
f (x1) = 0
f ' (x2) = 0
f (x3) = 0
f ''(x4) = 0
f '(x5) = 0
f (x6) = 0
Placér derefter fortegnene for forløbene imellem - og udenfor 0-punkterne for f f ' og f ''
Jeg forudsætter, du er fortrolig med både f ' og f '' og hvad de analytisk og grafisk betyder.
Skriv et svar til: Foretag en komplet funktions analyse uden funktionsforskriften??
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.