Dansk

Diskussion - litteraturens påvirkning på at bryde med kønsstereotyperne

19. december 2017 af Jasper1 - Niveau: A-niveau

Hej alle 

Har virkelig brug for hjælp til en diskussion omkring, hvordan litteraturen har været med til at bryde med kønsstereotyperne??

Alt kan bruges, håber I vil hjælpe 

Tak på forhånd


Brugbart svar (1)

Svar #1
19. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Litteraturen problematiserer forhold ude i samfundet. Det kan være snæversynethed, kønsroller,  og seksualitetsopfattelser. Hvordan ville en progressiv forfatter problematiserer hollywood-industriens behandling af kvinder, herunder Harvey Weinstein eksempelvis? Slå hændelsen(erne) op, og læs reaktionerne. Så har du nogle perspektiver. 


Svar #2
19. december 2017 af Jasper1

Hej Skrivbeskedforopgavehjælp

Tudsin tak for hjælpen. Men jeg kan ikke helt se, hvordan jeg skal inddrage Harvey Weinstein og hvordan en progressiv forfatter vil problematiserer dette... er der mulighed for, at du kan være mere konkret - eller nærmere skære det ud i pap - på hvordan jeg kunne inddrage dette?

Tak på forhånd 


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. december 2017 af Stygotius

"Hvordan ville en progressiv forfatter problematisere(r) hollywood-industrien"

"på hvordan jeg kunne inddrage dette"  ?????


Svar #4
20. december 2017 af Jasper1

Hej Stygotius

Tak for dit svar. Men er det ikke mere på hvordan forfatter KAN problematisere(r) hollywood-industrien?? Jeg skal se på hvordan litteraturen HAR været med til at bryde med kønsstereotyperne??


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Slå Georg Brandes op, læs lidt om de intellektuelle begrundelser for "kvindens frigørelse", så har du et godt udgangspunkt. Jeg kan ikke svare dig direkte på dit spørgsmål, noget du selv skal besvare. Nu har jeg givet dig nogle fif. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. december 2017 af Stygotius

ad4

Det var blot en kommmentar til dit "danske".


Skriv et svar til: Diskussion - litteraturens påvirkning på at bryde med kønsstereotyperne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.