Matematik

Hjælp til opgaver

06. februar 2018 af emma345 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle

Jeg står og har en matematik aflevering til på fredag, men problemet er det at jeg ikke rigtig forstår nogle af opgaverne. Og så vil mange af jer nok tænke, at jeg bare gør det her for selv at slippe for at lave min aflevering, men jeg forstår virkelig ikke, som i virkelig ikke nogle af opgaverne, og nej det hjælper ikke at spørge min lærer, fordi han er ubrugelig 

Så please er det nogle som kan hjælpe mig :) (OPGAVERNE ER VEDHÆFTET)

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. februar 2018 af AMelev

3.01 Start med at lave skitsen og se så, om du ikke kan komme fremad vha.  formlerne for trekantsberegning.

Brugbart svar (0)

Svar #2
06. februar 2018 af AMelev

3.02
Kald fx højden h, grundlinjen g og radius r.
Opstil de to arealformler, sæt dem lig hinanden og løs ligningen mht. r.

3.03
f(x) er et andengradpolynomium f(x) = ax2+bx+c
Indsæt de 3 oplysninger og løs ligningssystemet mht. a, b og c

3.04
Benyt rumfangsformlen V = højde·længde·bredde til at bestemme højden udtrykt ved x 
Overfladearealet er 2·højde·længde + 2·højde·bredde + 2·længde·bredde (med mindre kassen er uden låg)

3.05 Forskriften mangler
 Løs ligningen f(x) = 0
Tangentens ligning er y = f '(x1)·(x-x1) + f(x1), hvor x1 er det mindste af de fundne nulpunkter
Tangenthældningen er generelt f '?(x), hvor x er røringspunktets 1. koordinat, og du ved, at det skal være
f '(x1). Løs så ligningen f '(x) = f '(x1), så finder du 1.koordinat til røringspunktet/(-punkterne) og kan beregne 2.koordinaterne ved indsættelse i forskriften

Svar #3
07. februar 2018 af emma345 (Slettet)

Tak, men jeg forstår det stadigvæk ikke :(

Skriv et svar til: Hjælp til opgaver

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.