Studiejob

Hvem tager arbejdsgivere fat i når de vil undersøge tidligere arbejde?

22. februar 2018 af Manaste (Slettet)

Er lige nu igang med at søge job. Mit tidligere job i Bilka sagde jeg op fordi at jeg havde personlige problemer med en af mine chefer (jeg havde 2). Det job står på mit CV.

Mit spørgsmål er, hvis jeg sender en ansøgning til en anden arbejdsgiver, og denne arbejdsgiver gerne vil undersøge mit tidligere ansættelsesforhold, fx om jeg virkelig har haft det arbejde og hvordan jeg var som kollega, hvad gør de så typisk?

Tager de selv kontakt til virksomheden (HR-afdeling fx?), eller spørg de mig om en reference så jeg fx selv skal sætte dem i kontakt med en af mine chefer?

Jeg vil nemlig gerne have at hvis de skal snakke med mine tidligere arbejdsgivere, at det ikke bliver den chef jeg havde problemer med.


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. februar 2018 af Walras

Generelt skal du nok ikke regne med, at der er ret mange arbejdsgivere, som gider formaste sig med at spørge dine tidligere arbejdsgivere - slet ikke, hvis der (blot) er tale om et studiejob eller lignende. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. februar 2018 af Justitia

Som #1 skriver.


Skriv et svar til: Hvem tager arbejdsgivere fat i når de vil undersøge tidligere arbejde?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.