Matematik
Konstanternes betydnig
Nogle der kan hjælpe med hvad a og b betyder?
Svar #2
22. februar 2018 af hjæælpmi (Slettet)
Jeg kan ikke komme ind på linket.
Men jeg ved godt at a er hældningen og b er skæring i y-aksen, men det er vel ikke kun det jeg skal skrive?
Svar #3
22. februar 2018 af Mathias7878
Hvad har du fået f(t) til?
Tænk på, hvad P og T betyder, når du skal beskrive betydningen af a og b. Det er nemlig det, de forventer, at du gør.
Svar #5
Hvad tror du, at a og b betyder? Forhold dig til, hvad P betyder og hvad t betyder, så kan det være, at du bedre kan forstå det.
Svar #6
Du kan desuden vurdere om Christian har ret ved at kigge på din R2-værdi. Hvis den er forholdsvis tæt på 1, så har Christian ret. Hvis den er langt fra 1, så har Christian ikke ret og der er tale om en anden sammenhæng, f.eks. eksponentiel eller potens.
Svar #7
Det er en lineærfunktion. Men jeg har bare svært ved at beskrive konstanterne ift. opgaven.
Svar #8
Du kan jo altid prøve og så skal jeg nok sige om det er rigtigt eller forkert.
Svar #9
hmm.. tænkte måkse at a er hvor meget Pa stiger ift. temperaturen som er b?
Svar #10
Vi fokuserer på, at P er trykket (målt i Pascal) og t er temperaturen (målt i grader celsius).
Når a så er 0.82 må det betyde, at hver gang temperaturen stiger med en grad celsius, så stiger trykket med 0.82 Pascal.
Konstanten b er trykket til tiden t = 0, dvs. P(0) = 226.75. Derfor er trykket ved en temperatur på 0 grader celsius 226.75 Pascal.
Svar #12
Konstanten b er skæringen med y-aksen, dvs. når x = 0. I dit tilfælde er x blevet ændrer til t, dvs. når t = 0.
Skriv et svar til: Konstanternes betydnig
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.