Dansk

Vurdering

24. maj 2018 af aya111 - Niveau: 10. klasse

Hej nogle som kan vurdere min aflevering? Hvilken karakter ville i give?

Vedhæftet fil: Hamide 166544.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. maj 2018 af sofiaroth

Hej, 

Jeg ville give dig 7. Det er blandt andet fordi, det er meget subjektivt skrevet - du bruger f.eks. "et skide ur du igen har fået gratis" og "det er simpelthen så dumt, en 18-årige pige lave foredrag?" Derudover er der mange grammatik-fejl (komma og punktum), og du springer meget i handling fra afsnit til afsnit. 

Du skal derfor undgå formuleringer som "jeg synes" og ting som omhandler dine personlige erfaringer - med mindre det er et essay. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvilken genre du skriver i.

Mvh 


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. maj 2018 af literallymel

Hvad er det helt præcis din genre skal være? Det er lidt svært at bedømme, uden at vide hvilken genre den hører til.


Svar #3
24. maj 2018 af aya111

Det er opinionsartikel og en klumme


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. maj 2018 af literallymel

Jeg ville nok give en 02'er. Så vidt jeg ved om genren så skal man kunne argumentere for sin holdning, og det sker ikke rigtigt. Derudover er der en del steder, hvor du glemmer verber/udsagnsord som jo er helt basalt. Hvis det ikke er i orden, så trækker det gevaldigt ned. Desuden har du en tendens til at sætte kommaer i stedet for punktummer. 

Jeg ville nok sige, at du skal først og fremmest have styr på din grammatik! Det er sindssygt vigtigt, fordi det er fundamentet for et hvert sprog. Dernæst bør du fokusere lidt mere på argumentation. Nu ved jeg ikke lige hvor meget man lærer om argumentation og sådan i 10. klasse, men det er ihvertfald vigtigt at kunne forsvare sit argument med nogle beviser (ellers virker det ikke overbevisende overfor læseren). Og til sidst bør du have lidt mere struktur i din opgave. 


Skriv et svar til: Vurdering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.