Dansk

Er det for at opnå troværdighed eller ligger der andet bag det?

05. oktober 2018 af Mm98 - Niveau: A-niveau
Hejsa, jeg har brug for hjælp til et spørgsmål, som lyder:

Forfatterne redegøre for søgestrategien. Hvorfor gør de det?

Jeg har indtil videre svaret:
For at identificere forskningsbeviser, har de anvendt en kombination af flere forskellige tilgange - evidenssøgning via elektroniske databaser, håndsøgning af nøgle-journaler, referencer og eksperter. Ydermere har de fokuseret på studier, der adresserer studerende og deres deltagelse i beslutningsprocessen inden for sundhedsfremme på skolen.

Mit spørgmsål er så, hvorfor gør de det ellers altså selve dette forsøg som
De har udført har til formål at undersøge studerendes deltagelse i sundhedsfremmende foranstaltninger, men altså hvorfor er det at de vælger at fortælle om sine søgestrategier? Er det måske for at opnå en form for troværdighed fra afsenderen?

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe!

Jeg har vedhæftet et screenshot af teksten, så I også kan følge med.

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2018 af Stygotius

"studier, der adresserer studerende og deres deltagelse"    ???????

"De har udført har til formål at undersøge studerendes deltagelse"   ???????


Brugbart svar (1)

Svar #2
05. oktober 2018 af Smut1

Ja, ”troværdighed” (…se hvilket stort stykke arbejde vi har udført, og hvad du må sætte dig ind i, hvis du vil gå os i sømmene), men ”evidenssøgning via elektroniske databaser”  og ”eksperter” tager måske heller ikke samme form, så måske er det også for at forberede læseren på, hvad denne støder på senere hen i læsningen.


Svar #3
06. oktober 2018 af Mm98

#2 Undskyld det forstår jeg ikke :) Vil du ikke være sød at forklare det på en anden måde?:) 

Altså er det for at opnå troværdighed? jeg forstår ikke, hvad du mener med "... hvis du vil gå os i sømmene" Har du lyst til at uddybe - tak :-) 

#1 undskyld mit engelsk er ikke særlig godt, så jeg ved ikke, om jeg har forstået det korrekt, men jeg håber, at I vil hjælpe mig, så jeg bedre kan forstå det:) 


Svar #4
06. oktober 2018 af Mm98

#2 Vent jeg tror, at jeg forstår det du mener. Altså vha. alle de form for søge strategier, som de har benyttet, så viser det afsenderen, at såfremt de ønsker at dykke længere ned i undersøgelsen og dermed forsøge at bevise, at det ikke er korrekt, så skal afsenderen gå i dybden med alle de undersøgelse, som de har foretaget sig? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. oktober 2018 af Stygotius

Dit danske er heller ikke særlig godt.

Desuden:  "søgestrategier"

"de undersøgelse, som de har foretaget sig?" ??? 


Svar #6
06. oktober 2018 af Mm98

#5 i stedet for at hakke ned på mig, vil du så ikke være sød at hjælpe mig? 


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. oktober 2018 af Stygotius

Jo, men jeg vil  da ikke blande mig i smut1s hjælpekommentar.


Svar #8
06. oktober 2018 af Mm98

Ja, du skal naturlgivis ikke blande dig i Smut1s kommentar, men vil du evt. forklarer mig, om jeg har forstået den engelske tekst korrekt? Jeg skal nemlig fremlægge det :) 


Brugbart svar (0)

Svar #9
06. oktober 2018 af Stygotius

Ville du gerne have at jeg oversætter den tekst??


Svar #10
07. oktober 2018 af Mm98

Nej, men vil du ikke blot forklare mig, hvad der står i teksten sådan helt korrekt, fordi ud fra dine tidligere kommentarer, kan jeg regne ud, at det åbenbart ikke er korrekt. :) 


Svar #11
07. oktober 2018 af Mm98

For at identificere forskningsbeviser, har de anvendt en kombination af flere metoder:

f.eks. har de anvendt evidenssøgning via elektroniske databaser, håndsøgning af nøgle-journaler, kontrol af  referencelister samt været i kontakt med eksperter. Ydermere har de fokuseret på empiriske undersøgelser, som omhandlede studerendes deltagelse i beslutningstagning inden for sundhedsfremme på skolen. 

De benyttede store bibliografiske databsser til at søge nøgleord, titler og abstracts. 

De har bl.a. kontaktet nogle eksperter etc. 

Er det korrekt forstået @stygotius 


Svar #12
07. oktober 2018 af Mm98

Men hvad kunne være grunden til at afsenderen redegøre for søgestrategien ? 


Svar #13
08. oktober 2018 af Mm98

?

Brugbart svar (0)

Svar #14
08. oktober 2018 af Stygotius

De redegør for deres strategi fordi man skal have mulighed for at se dem i kortene og vide hvordan de er nået frem til deres konklusion(er)


Skriv et svar til: Er det for at opnå troværdighed eller ligger der andet bag det?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.