Matematik

Tid, fart og distance søger opgaver

16. oktober 2018 af Bogelsker - Niveau: 9. klasse

Hej! 

Jeg kommer snart til at have terminsprøver, og jeg er ved at prøve på at forbedre mine matematiske skills (suk). 

Jeg er ikke så god til opgaver, hvor man skal beregne tid, fart og distance. Derfor søger jeg efter materialer/hjemmesider/tests hvor de tre ting indgår. Jeg vil nemlig rigtig gerne blive bedre til det. Derfor spørger jeg jer, om I har nogle gamle opgaver/kender hjemmesider/har nogle tests, så jeg kan forbedre mig. I må gerne bare skrive opgaverne ned som kommentarer, eller tage billeder af opgaverne/indsætte PDF eller lignende. 

Alt hjælp bliver modtaget med taknemmelighed!


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. oktober 2018 af AMelev

Generelt erfart=\frac{distance }{tid }\Leftrightarrow fart\cdot tid=distance\Leftrightarrow tid=\frac{distance}{fart}
Kan du bruge det til noget? 
 


Svar #2
16. oktober 2018 af Bogelsker

#1

Generelt erfart=\frac{distance }{tid }\Leftrightarrow fart\cdot tid=distance\Leftrightarrow tid=\frac{distance}{fart}
Kan du bruge det til noget? 

Mange tak for svaret, men det jeg leder efter, er opgaver. F. eks. Häkkinen kørte en omgang mere og forbedrede sin tid til 1 min. 22,877 sek.  En omgang er 5770 meter lang. Hvad var hans gennemsnitshastighed?

Jeg er desværre ikke god til at lære noget fra en formel. Jeg forstår konceptet bedre, når jeg udfører praktiske opgaver fra hverdagen, hvor disse ting indgår (tid, fart og distance).


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. oktober 2018 af AMelev

Jamen har du så ikke distance = 5770 og tid = 22.877?  Så er det vel bare at benytte fart=\frac{distance}{tid}?


Skriv et svar til: Tid, fart og distance søger opgaver

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.