Dansk

Hjælp! Kan i hjælpe mig med at få dette til at blive et Essay, eller forbedringer. Tak <3

05. november 2018 af john123123123123123 - Niveau: 9. klasse

Jeg var for lidt siden på besøg hos min familie i Afghanistan. Min moster havde for et par år siden fået kræft i hjernen, og derfra er det gået op ad bakke for hende. Hun kan ikke huske noget, og havde mistet alt hukommelse fra de sidste par år. Hun havde tabt sig meget siden jeg sidst så hende, og har mistet alt sit hår. Hun kaster op hele tiden, og er bange for næsten alt. Jeg prøver tit at snakke til hende, men midt i samtalen glemmer hun hvad vi snakkede om, og spørger “hvad sagde du nu igen?” Af en eller anden grund nød jeg at fortælle min moster historierne og samtalerne igen og igen. Det gjorde mig glad af en eller anden mystisk grund. Lægerne havde sagt, at hun var i sidste fase af kræft, og at hun snart ikke har mere tid tilbage. Man kunne se i hendes øjne, at hun var ulykkelig, og bange. Jeg havde så ondt af hende, men der var intet jeg kunne stille op. Selvom at det var sådan en hård tid for min onkel. Prøvede han at få det bedste ud af den. Han smilede hele tiden, og fortalte os historier fra hans barndom. Min onkel kunne finde på at gå ud midt om natten, på grund af tanken om at han kunne miste sin kone på ethvert sekund. Min onkel elskede biler. En gang imellem da vi gik ture han ikke snakke om andet end biler. Da han var hjemme, sad han oftest i garagen helt alene, og kiggede i bilblade, gjorde sin bil rent, eller legede med bil delene. Men når han ikke havde travlt med sin bil eller sit arbejde. Ville han køre mig og mine søskende til biblioteker, seværdigheder, boldbaner, legepladser så vi kunne have det sjovt, og lade være med at tænke på min moster. Man skulle næsten tro min moster var helt rask, når jeg var sammen med min onkel, sådan føltes det ihvertfald. Sommetider da jeg gik udenfor, og så de mennesker gå forbi, hadede jeg tanken om at det lige præcis skulle være min moster. Altså hvor kunne det ikke bare være en af de mange andre millioner mennesker? Måske skal jeg bare accepterer at hun skal dø. Bare lade være med at tænke på den dårlige fremtid, og tænke på den gode fremtid.


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. december 2018 af Sabian

Hejsa, det her er ikke en rigtig essay, men nærmere en reflektion. Det er lang tid siden, at du har lagt den ind, men hvis det stadig er relevant for dig, så skriv til mig. Så vil jeg gerne hjælpe dig med at skrive en god essay og vejlede dig i processen ;)


Skriv et svar til: Hjælp! Kan i hjælpe mig med at få dette til at blive et Essay, eller forbedringer. Tak <3

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.