Studievejledning

bliv klogere

20. november 2018 af Klaus17

Hej :) 

er der en der ved hvordan man bliver "professionel" til et fag f.eks. økonomiske fag og de obligatoriske?


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. november 2018 af Smut1

Jeg forstår ikke spørgsmålet. Måske er der andre, som heller ikke forstår det, så du kunne prøve med en lille introduktion og en uddybelse. 


Svar #2
20. november 2018 af Klaus17

hovsa så prøver jeg igen.... :) 

jeg har sådan nogle problemer med lidt af hvert i alle fag f.eks. international økonomi, virksomhedsøkonomi afsætning, også de fag der er obligatoriske såsom engelsk og dansk matematik osv.

jeg BRÆNDER VIRKELIG  for at blive en del klogere men ved ikke hvordan jeg skal strukturere min måde at læse på. hvis jeg skal beskrive min arbejdsmåde lige nu så kan man sige det sejler lidt for mig... nogen der har en ide hvordan jeg kan takle det?


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. november 2018 af Pyrros

Det bedste er nok at spørge din studievejleder. Det kræver et overblik over hvordan du arbejder før man kan svare på sådan et spørgsmål.


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. november 2018 af Smut1

#2 Husk at læge mærke til, når noget fungerer. Vi har allesammen tidspunkter, hvor vi kan huske hat og briller af det,vi har læst, også den person der altid får 12 i standpunktskarakter. Læg mærke til de gange, hvor du kan huske, hvad du har læst. Havde du sovet godt om natten, gav du dig god tid, drak du kamillete eller sprang du hver anden linje over og tog noter? Alle former for læring fordrer succesoplevelser, også selvom de ikke er karakterbaseret i begyndelsen.


Brugbart svar (1)

Svar #5
21. november 2018 af guzbak

Har du prøvet at finde dig en læsemakker? Det hjælper ofte at sætte ord på det faglige og få sagt tingene højt samt talt om det man er i tvivl om.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: bliv klogere

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.