Dansk

Den lille pige med svovlstikkerne go Karl Marx

09. januar 2019 af Karoline444 - Niveau: B-niveau

Hejjj, jeg er i gang med en opgave, hvor jeg skal analysere og fortolke den lille pige med svovlstikkerne af H.C. Andersen, og jeg har brug for et budskab og en parallel til vores verden, og hvordan vi kan bruge det i dag, og jeg har læst nogle steder noget om Karl Marx. Men hvordan giver det mening i forhold til dette kunsteventyr?

Ellers evt. andre budskaber i eventyret?

Tak på forhånd!


Svar #1
09. januar 2019 af Karoline444

Og noget med perspektivering også?


Brugbart svar (1)

Svar #2
10. januar 2019 af Stygotius

Hvad med at tænke lidt selv?  Skal du have det hele foræret af andre??

Hvilket indtryk gør denne fortæiling på dig ???

Jeg går ud fra at du er klar over at analyse og fortolkning er to helt forskellige ting.


Svar #3
10. januar 2019 af Karoline444

Det er et spørgsmål, ingen grund til at vende det til noget andet. Og jeg ved udemærket, hvordan man fortolker og analyserer, OGSÅ at det er to forskellige ting, men det ændrer ikke på, at jeg skal begge ting.

Jeg spørger blot ind til, hvad Karl Marx har at gøre i denne sammenhæng, fordi jeg ikke forstod det, men det lød til at være en fornuftig inddragelse ud fra det, man har hørt om Karl Marx, og jeg har derfor ikke brug for din mening om, hvorvidt jeg skal bruge hjælp fra andre, da det er et valg, jeg tager.


Brugbart svar (1)

Svar #4
10. januar 2019 af Stygotius

Åh, I guder !!


Skriv et svar til: Den lille pige med svovlstikkerne go Karl Marx

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.