Almen studieforberedelse (AT)

HJÆLP TIL INSPIRATION - AT 2019 - NATURGEOGRAFI OG DESIGN

25. februar 2019 af DenVenligeHjælper - Niveau: B-niveau

HJÆLP

------------

Hej med jer!

Jeg står i lidt af et dilemma og har virkelig brug for noget inspiration, da jeg har valgt fagkombinationen naturgeografi & design i mit AT-projekt for 2019.

Generelle informationer:

- Overordnet emne: "Havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende".

- Fagkombination: Naturgeografi B, Design C

Jeg tænkte selv på, at have noget med vandstandsstigninger, oversvømmelser og kystsikringer hvori jeg så vil komme med min egen idé / designløsning til hvordan man kan undgå oversvømmelser samtidig med at udnytte disse sikringer på en rekreativ måde.

... MEN jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an. Har i nogle tanker, tips og trick som jeg kan anvende i forbindelse med dette emne? - I må også meget gerne komme med andre emner, som i synes kunne være spændende / gode at anvende i forbindelse med min fagkombination.

I må også meget gerne hjælpe med problemformulering / problemstillinger <3

TAK PÅ FORHÅND :-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. februar 2019 af thelittlehelper (Slettet)

det er et super spændende emne

der bliver tækt meget i de baner for tiden, så måske kan det blive lidt svært, at designe noget helt nyt, men det behøver du måske heller ikke?

bjarke ingels har gang i noget helt vildt i new york -

https://www.dr.dk/tv/se/vi-bygger-det-vaek/vi-bygger-det-vaek-2/vi-bygger-det-vaek-klimaforandringer-1-4

https://ing.dk/artikel/dansk-designet-nedklappelig-stormflodsmur-skal-beskytte-manhattan-168842

tænker at det nemmeste vil være at tage udgangspunkt i et konkret sted

prøv også at lave en google billedsøgning på storflodssikring design for inspiration


Skriv et svar til: HJÆLP TIL INSPIRATION - AT 2019 - NATURGEOGRAFI OG DESIGN

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.