Generelt

Kom til at uploade det forkerte dokument...

11. april 2019 af inaktiv

Forleden havde jeg en FP9 Matematik Problemløsning for. Jeg ville gerne have hjælp til den, så jeg spurgte min bror, han havde travlt med hans eksaminer, så han sendte mig en forklaring fra nettet som jeg skulle prøve at forstå og derefter lave det til mine egne ord. Jeg kopierede det ind i  mit dokument på docs, fordi jeg var igang med en anden opgave da det var  han sendte det, sådan jeg ikke ville glemme det. Jeg ville også have ham til at kigge nogle forklaringer igennem, for at se om det lød godt nok, fordi jeg er lidt en perfectionist.

Ihvertfald så kom jeg til at sende den forkerte opgave, som havde det kopierede svar, min matematik lærer fandt ud af det, og har indtil videre givet mig -03, men jeg skal tage en snak med ham imorgen om det.
Kan jeg godt redde min karakter selvom jeg kom til at uploade den forkerte opgave eller er det for skidt at lave sådan en fejl? Har tidligere været taget i at snyde, pga. nogle visse grunde, men jeg synes heller ikke det gav mig ret til at snyde. Jeg ville egentlig bare høre om jeg overhovedet har en chance, for at redde min karakter :)

Lad helst være med at skrive, det ikke er så klogt at snyde osv. jeg har lært min lektie og vil bare gerne høre om det er muligt og ikke noget andet.


Tak på forhånd!


Brugbart svar (2)

Svar #1
11. april 2019 af Audioholic

Hvis du kan overbevise din matematiklærer om, at det ikke var din hensigt at snyde, så tror jeg godt han vil give dig en chance for at aflevere igen. Nu er det også kun folkeskole. På universitetet havde det bare været ærgerligt sonnyboy. :) Du kan prøve med den forklaring, du lige har givet. You've got nothing to lose.

Brugbart svar (1)

Svar #2
11. april 2019 af Smut1

Ja, da du går i folkeskole, er det lidt lige meget, hvad en enkelt karakter i en problemløsning er. Det tæller jo ikke for særligt meget i dit endelige snit! Det kan da godt være, at din lærer ikke tror på dig, og giver dig -3 som en lærestreg, men det er jo ligegyldigt, hvis du ikke har noget at lære, i den den forstand at dit formål ikke var at komme nemt til resultatet, men at udvide din matematiske forståelse, som du helt sikker for brug for senere hen!


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. maj 2019 af MandenMedMangeHatte

Du er vist ikke den smarteste kniv i skuffen, JumpyArtz. Med din mentalitet kommer man ikke langt i livet.

Hvordan kan du i øvrigt kalde dig selv for en "perfectionist" når du snyder til en folkeskolematematikopgave og samtidig for -3 for den????


Skriv et svar til: Kom til at uploade det forkerte dokument...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.