Studievejledning

Universitet søge ind

26. maj 2019 af aarhusd
Hej

Jeg skal til at søge ind her senest d. 5. juli, men hvordan foregår det?

Jeg kan vælge op til 8 uddannelser, og mine valg er således:

1.prioritet: Offentlig administration
2. Administrationsbachelor
3. Sygeplejerske
4. Pædagog

..og har ikke besluttet mig for resten endnu

Mit spørgsmål er så: min 1. prioritet skal man have matematik c, som jeg har dumpet, men jeg supplerer faget til juli, og kommer op til eksamen igen til august. Hvis jeg bliver betinget optaget på min 1. prio kan jeg stadig få plads fra de andre uddannelser?

Brugbart svar (1)

Svar #1
26. maj 2019 af Smut1

Hvordan er det at sommersupplere?: "Accepterer uddannelsen at du sommersupplerer, søger du betinget optagelse. Hvis du 26. juli får tilbudt en studieplads på uddannelsen, er pladsen betinget af, at du består din sommersupplering inden studiestart. Består du ikke eller er du stoppet undervejs, mister du den tilbudte studieplads og du får heller ikke tilbudt plads på andre uddannelser, du har søgt."

https://www.ug.dk/videregaaendeuddannelse/altomoptagelse/spoergsmaal-og-svar-om-optagelse-paa-videregaaende-uddannelse


Svar #2
26. maj 2019 af aarhusd

Hvis jeg får tilbudt en studieplads med betinget optagelse på min 1.prioritet kan jeg også få tilbudt en studieplads på min 2.prioritet og resterende? Jeg tænker hvis jeg nu ikke består min sommersupplering

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. maj 2019 af guzbak

Nej. Hvis du bliver optaget ved din 1. prioritet, tager de resterende prioriteringer ikke stilling til, om du kan blive optaget eller ej.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #4
28. maj 2019 af aarhusd

Også selvom det er en betinget optagelse?

Brugbart svar (0)

Svar #5
28. maj 2019 af Smut1

Ja, nogle ting er bare svære at forstå :)


Brugbart svar (1)

Svar #6
30. maj 2019 af guzbak

Ja. Du kan kun blive optaget et sted. Andre prioriteringer gemmer jo ikke pladsen til dig, hvis du ikke opfylder kravene det andet sted. De pladser gives videre til andre ansøgere. Du kan dog søge i august måned, der hvor de har ledige pladser tilbage, efter alle har fået tildelt pladser via kvote 1 og 2.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Universitet søge ind

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.