Biologi

Hvordan kan Ølbrygning optimeres?

02. juni 2019 af maria9310 - Niveau: B-niveau

Hej!

Er der nogle der kan fortælle mig hvordan ølbrygningsprocessen kan optimeres? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juni 2019 af gerthansen

Det kan du godt selv svare på hvis du tænker dig godt om. Kig på de forskellige trin, se hvad der sker, og så se hvad der kunne være en begrænsende faktore og hvordan den kan ændres.


Svar #2
03. juni 2019 af maria9310

#1 Jeg har kigger på opgaverne sammen med min gruppe og vi vidste ikke helt hvad vi skulle skrive, så vi tog det udfra vores ølbrygningsforsøg hvor vi har skrevet "Vores øl blev kontamineret da vi højst sandsynligt ikke havde steriliseret vores grej, og dermed kom der bakterier i vores produkt som ikke burde have været der." Men ved ikke om man kan tage det ud fra vores eget forsøg? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. juni 2019 af gerthansen

Det er helt sikkert en overvejelsesfaktor, men det er noget der ligger lidt implicit i langt det meste naturvidenskabelige, altså at man har rent udstyr.

Men hvad jeg mere tænkte på var fx at du i tidliger opslag har nævnt noget med at du har tre enzymatiske processer, og det er dem jeg tænkte du kunne kommentere på. Fx hvor vigtig er temperaturen for at de kan fungere, da jo højere temperatur jo dyrere er det, så kan man modificere enzymerne, eller finde helt andre der kan gøre det ved lavere temperatur.

en anden ting, som jeg udelukkende baserer på jeg har husket rigtigt, er at når gærcellerne begynder at lave alkohol, så kan de kun gøre det op til en hvis procent, kan ikke huske om det er fordi de så selv begynder at dø ved høje procenter, men anyway der er en grænse. og her får du selv lov til at tænke, hvad ville det have af indvirkning hvis man eksempelvis kunne rykke denne grænse?


Skriv et svar til: Hvordan kan Ølbrygning optimeres?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.