Biologi

Gode råd til biologi C eksamen (HF)?

10. juni 2019 af 029023 - Niveau: C-niveau

Hej!

Jeg skal til biologi eksamen om en uge, og jeg er ret overvældet lige nu. Vores lærer har sendt 18 spørgsmål til os, hvoraf man jo så trækker et af dem til eksamen. Jeg havde derfor tænkt, at jeg ville svare på alle spørgsmålene inden eksamen, så jeg kunne bruge forberedelsestiden fornuftigt, men jeg syntes virkelig det er overskueligt, og har rigtigt svært ved biologi i forvejen.

Jeg tænkte derfor på, om I har nogle gode råd til eksamen? Enten om hvordan man bedst forbereder sig, eller om hvordan man klarer sig bedst derinde.


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. juni 2019 af guzbak

Du kunne overveje om du og et par af dine klassekammerater skulle fordele spørgsmålene ud, så i alle laver en modelbesvarelse til fx 6 af spørgsmålene og deler dem med hinanden.

Bedste råd til eksamen er at terpe det pensum som i har fået udleveret. Det er det i kommer op i og bliver eksamineret i, så gennemgå det nogle gange og tag de emner du har mindst styr på først, så du har en nogenlunde god basisviden inden for alle spørgsmål.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Gode råd til biologi C eksamen (HF)?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.