Matematik
Nspire - Lineær regression - Problem
Hejsa
HAr et problem med Nspire når jeg forsøger at lave lineær regression, Får hele tiden at vide at der er en domænefejl...(Se vedhæftet fil). Har aldrig haft problemer før.
Er der nogen der ved hvad der kan være galt?
På forhånd tak.
Svar #2
09. september 2019 af AMelev
Ad #1 Jeg synes, det snarere ser ud, som om kun A2 er et tal, da tallene normalt er højrestillede i regneark, mens tekst er venstrestillet.
Har du tastet tallene ind eller kopieret dem ind et andet sted fra?
Svar #4
09. september 2019 af martinier
De er kopierede ind fra et excel ark, hvilket jeg plejer at gøre uden problemer. Prøver lige og se om det hjælper at højrestille dem..
Svar #6
09. september 2019 af Eksperimentalfysikeren
Det er et spørgsmål om decimaltegnet. Nogle gange bruger man punktum og nogle gange komma. Hvis excel er indstillet til at benytte punktum og Nspire til at bruge komma, går det galt. Indstillingen i Nspire er muligvis hentet fra indstillingen af Windows. Hvis du har fået excelarket fra en anden, kan det være, at det er indstillet til at bruge punktum.
Prøv at rette punktummerne til kommaer.
Svar #7
10. september 2019 af AMelev
#4 Prøv lige at uploade Excelfilen - altså den oprindelige.
#6 Nspire genkender ikke komma som decimaltegn og kan mig bekendt ikke indstilles til det.
Svar #8
10. september 2019 af Eksperimentalfysikeren
Jeg kender ikke Nspire, men jeg ved, at der er programmer, der vælger decimaltegn efter, hvordan Windows er sat op. Trådstarters symptomer passer med de symptomer, der viser sig, hvis jeg benytter punktum som decimaltegn i et regneark. Min Windows er sat op til dansk.
Skriv et svar til: Nspire - Lineær regression - Problem
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.