Fysik

Ohms lov og Kirchhoff’s lov

23. oktober 2019 af Koen3 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej,

Jeg har fået stukket den her opgave i hånden, men jeg er desværre lidt på bar bund, fordi jeg ved ikke lige hvordan jeg skal få grebet nogle af opgaverne an. Opgaverne handler omkring Ohm's lov og Kirchhoff’s lov i et elnetværk. Beklager, men jeg kan ikke finde ud af at sætte billederne ind i beskrivelsen, så jeg har bare vedlagt en pdf-fil med dem :-)

Mvh. Koen

Vedhæftet fil: Opgave Elnetværk.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. oktober 2019 af peter lind

Hvilken opgaver ved du ikke hvordan du skal gribe an? Forklar mere udførlig hvad dine problemer er.


Svar #2
23. oktober 2019 af Koen3

Det beklager jeg, men det er opgave b. Hvordan skal man gribe den ad?


Brugbart svar (1)

Svar #3
23. oktober 2019 af peter lind

Jeg formoder det er fortegnene der forvirrer dig. I eksemplet har han valgt at angive de indgående strømme. Opgavestilleren kunne lige så godt have opgivet de udgående strømme. Så havde han fået I32+I34 = 0 Hvis du vælger de indgående strømme i 4 bliver resultatet I14+I24+I34 = 0 med udggående strømme vil du får I41+I42+I43=0 I første tilfælde skal alle indeks slutte på den aktuelle knude(her 4) I det andet tilfælde skal det begynde med indeks på aktuel knude

Hvis jeg har misforstået dig kan du selvfølgelig vende tilbage


Skriv et svar til: Ohms lov og Kirchhoff’s lov

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.