Dansk

Hvordan bliver jeg bedre til læsetest, specifik set at læse hurtigere?

25. oktober 2019 af Abir0 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg kan ikke anvende de forskellige slags læseteknik i en læsetest (diagonal, bølge-agtig måde). Jeg har det svært at skimme og samtidig forstå teksten; jeg skimmer kun hvis det handler om tal og den slags, men når det er skønliteratur, føler jeg helt "lost". Også skal jeg læse ord fra ord og jeg har for lidt tid til den sidste slags opg, hvor man skal sætte den rigtig ord ind, hvilken som jeg har lidt svært ved og skal bruge noget tid, så jeg kan svare rigtigt. 

Kan du fortælle mig hvad virkede for dig? Hvad kan jeg gør bedre ved?


Svar #1
25. oktober 2019 af Abir0 (Slettet)

Jeg kan bare måske øve læsetest (ikke de rigtige test) flere gange og begynde at læse. Hvis du har nogle gode tips til læsetest, så kan du sige det, hvis du har lyst. Tak for at læse min indlæg.


Brugbart svar (1)

Svar #2
02. november 2019 af Curiosity4life

Jeg synes at du skulle begynde at læse mere, selvom det lyder lamt, men virkelig det hjælper! For jo mere du læser, jo mere vante bliver dine øjne og til sidst danser de over bogstaverne og linjerne uden at du lægger mærke til det og du forstår tilmed teksten.


Svar #3
02. november 2019 af Abir0 (Slettet)

Jeg har nogle bøger, som jeg er interesseret i og jeg har allerede læst en del af det. Jeg læser ikke så tit, men jeg tænker at ændre på det. Tak for din svar.


Skriv et svar til: Hvordan bliver jeg bedre til læsetest, specifik set at læse hurtigere?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.