Biologi

3 eksempler på aminosyrer som findes i proteines indre og 3 andre aminsyrer som befinder sig i proteiners ydre

29. oktober 2019 af Amalie1234324 - Niveau: Universitet/Videregående

Nogen der kan hjælpe? Mangler denne sidste opgave ud af 10


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. oktober 2019 af gerthansen

Hydrofile aminsorer vil ofte vende udad, mens hydrofobe vil vende indad, er det sådan noget du tænker på?


Svar #2
29. oktober 2019 af Amalie1234324

Det ved jeg ikke rigitig. Opgavern lyder "angiv tre eksempler på aminsosyrer, som man ville forvente at finde  på proteiners overflade. Begrund dit svar.

Ligeledes lyder en anden opgave "angiv tre eksempler på aminosyrer som man ville forvente at finde på proteiners indrre. Begrund dit svar.

Som jeg forstod det må der være nogle forskellige aminsoryer på proteiners indre og ydre, og jeg skal nævne et par af dem.  Tror det skal være navne på nogle aminosyrer, for har skrevet noget med de hydrofile ved proteiners overflade og hydrofobe ved proteiners indre


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. oktober 2019 af gerthansen

Så er det da lidt rigtigt, men så er det jo bare at finde tre hydrofile aa, og tre hydrofobe aa


Svar #4
29. oktober 2019 af Amalie1234324

Det er det jeg ikke kan finde. Kender du nogen eller en hjemmeside man kan læse om det?


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. oktober 2019 af gerthansen

Nu står der det er på uni niveau/vidergående, og dette er Kemi A pensum, så burde du vide en lille smule om det, ydermere er der rigtig mange tabeller/skemaer på nettet hvor de allerede er delt op. Personligt er jeg stor bruger af den på den engelske wiki side omhandlende aminosyrer


Svar #6
29. oktober 2019 af Amalie1234324

Kan du sende mig et link eller noget. For kan ikke finde noget om det


Brugbart svar (1)

Svar #7
29. oktober 2019 af gerthansen

https://en.wikipedia.org/wiki/Amino_acid#/media/File:Amino_Acids.svg


Svar #8
29. oktober 2019 af Amalie1234324

Jeg har fundet ud af det. Tusind tak :)


Skriv et svar til: 3 eksempler på aminosyrer som findes i proteines indre og 3 andre aminsyrer som befinder sig i proteiners ydre

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.