Studievejledning

Overvejelse om at droppe ud

04. november 2019 af JV16

Jeg går på serviceøkonom uddannelse, men føler ikke jeg lærer noget eller har forstand på hvad der helt præcis sker.... 

Har overvejelser om at droppe ud, da det ikke kan betale sig for mig, men mange siger at uddannelsen er meget let, hvor jeg overvejer at blive, men har et spørgsmål til eksamen, hvis nogen har været op i det før om jeg kunne skrive en privat besked


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. november 2019 af 123434

Hej

Det er svært at mærke efter på andres vegne hvad der er rigtig og forkert at gøre. Jeg håber du finder det rette at gøre for dig. Jeg synes dog du skal overveje om serviceøkonom er det, du gerne vil beskæftige dig med i fremtiden. Interesserer du dig for det faglige stof og de efterfølgende jobs?

Jeg synes ikke bare man skal tage en uddannelse for uddannelsens egen skyld. Man skal jo så vidt muligt prøve at finde noget man gerne vil og noget som giver mening for en efterfølgende. 

Jeg synes ikke du skal tænke så meget over om andre siger uddannelsen er let eller ej. Vi er alle forskellige og hvad der er nemt for nogle, kan være rigtig svært og udfordrende for andre. Føler du dig udfordret eller føler du selv, at stoffet er nemt for dig? Det vigtige er bare at mærke efter i sig selv og så måske bare ikke fokusere så meget på hvad andre siger eller gør. I sidste ende er det jo dig selv som skal igennem uddannelsen og leve med valget efterfølgende

Overvejer du alternativer til serviceøkonomen? Fordi det er også et vigtigt perspektiv

Held og lykke med at finde det rette for dig. Bare tænk på dig selv når du træffer valget. 


Skriv et svar til: Overvejelse om at droppe ud

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.