Matematik

Eksamen i Analyse 0 (2020)

09. marts 2020 af Ledaniel - Niveau: Universitet/Videregående

Hejsa

Jeg studerer på Københanvs Universitet og har i øjeblikket kurset Analyse 0. Jeg har mange tanker om den mundtlige eksamen, og er i meget tvivl omkring hvordan jeg forbereder mig bedst muligt. Er der én som har været til netop denne eksamen, som kan fortælle hvordan den foregår? 

Jeg er klar over at der er nogle overemner, som jeg allerede har fået, men herfra ved jeg ikke mere.

Det kunne være rigtig dejligt, hvis der var en som kunne afklare hele eksamen, og gå lidt mere i dybden omkring hvordan eksamen egentlig foregår, samt hvilke spørgsmål jeg kan forvente? Trækker jeg et spørgsmål, som hører under de emner jeg er blevet givet, eller trækker jeg et emne, som jeg derudfra må vælge et bevis?  

Årets emner er som følger.

- Hovedsætningerne om kontinuerte funktioner.
- Taylors formler i én variabel
- Riemannintegralet
- Stamfunktionsproblemet i én variabel
- Differentiabilitet i \mathbb{R}^k
- Den gerenraliserede kæderegel
- Caliraults sætning
- Taylor formle i flere variable
- Maksima og minima for reelle funktioner af flere variable
- Kurvelængde
- Kurveintegral
- Stamfunktionsproblemet i \mathbb{R}^k
- Greens sætning

Beklager at spørgsmålet fik lidt længde på sig, men jeg meget intimideret af denne eksamen.


Brugbart svar (1)

Svar #1
09. marts 2020 af peter lind

Jeg har været til eksamen i matematisk analyse; men det er mange år siden og sandsynligvis er fremgangsmåden ændret siden.

Jeg gjorde det at jeg først læste stoffet meget grundigt igennem idet jeg koncenterede mig om bevisgangen.

Derefter fortog jeg en hurtigere gennemgang hvor jeg kun så efter om jeg kunne huske bevisgangen. Hvis jeg ikke kunne det læste jeg det op mere omhyggeligt.

Til slut hørte jeg mig selv eller en anden hørte mig i stoffet idet jeg valgte emnerne tilfældigt ud.

Jeg ved ikke om dette vil fungere for dig; men for mig fungerede det udmærket


Svar #2
09. marts 2020 af Ledaniel

Tak for svaret Peter!
Hvordan foregik eksamen dengang?

Brugbart svar (0)

Svar #3
09. marts 2020 af peter lind

Man trak et spørgsmål og fik en halv times forberedelse, hvor man kunne bruge bøger eller noter


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. marts 2020 af Andenårselev

Jeg kan anbefale Søren Eilers gennemgang af de forskellige beviser:

https://www.youtube.com/user/drsoreneilers

Hvis din eksamen da stadig er mundtlig trods corona?


Skriv et svar til: Eksamen i Analyse 0 (2020)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.