Kemi

Hvordan kan man sige Y>Kc når Y er = Kc

18. august 2020 af Amalie1234324 - Niveau: B-niveau

Hej med jer,

Jeg ved at Y=K_c når der er ligevægt.

Jeg forstår ikke hvordan man kan sige følgende(ses på det vedhæftet, men skriver det også her) Y>K_c eller Y<K_c. For Y er jo =K_c. 

Kan det passe så, at det jeg vedhæftet omhandler før processen opnår ligevægt. For når processen ikke opnår ligevægt er Y ikke= Kc, og så kan man godt sige Y>Kc

Vedhæftet fil: ligevægtspørgsmål.PNG

Brugbart svar (1)

Svar #1
18. august 2020 af mathon

Jeg forstår ikke hvordan man kan sige følgende...

Det er kun godt, at du ikke forstår det, fordi det simpelthen er forkert.

Brugbart svar (1)

Svar #2
18. august 2020 af Eksperimentalfysikeren

Det ville være en fordel at kunne se hele teksten, men jeg prøver aligevel.

Kan det passe så, at det jeg vedhæftet omhandler før processen opnår ligevægt. For når processen ikke opnår ligevægt er Y ikke= Kc, og så kan man godt sige Y>Kc

Ja, Det beskriver, athvis der ikke er ligevægt, vil processen forløbe i retning mod ligevægt. Er Y>Kc, vil processen forløbe, så Y bliver mindre, og hvis Y<Kc, vil processen forløbe, så Y bliver større. I begge tilfælde vil Y nærme sig til Kc.

Brugbart svar (1)

Svar #3
19. august 2020 af mathon

Brugbart svar (1)

Svar #4
19. august 2020 af mathon

\small \small \small \small \begin{array}{llll} \textup{Hvilket ikke \ae ndrer ved, }\\ \textup{at n\aa r:}\\& \begin{array}{llll} Y>K_c&\textup{forl\o ber reaktionen fortrinsvis, s\aa \ produkterne g\aa r}\\& \textup{mod reaktantsiden.}\\\\ Y<K_c&\textup{forl\o ber reaktionen fortrinsvis, s\aa \ reaktanterne g\aa r}\\& \textup{mod produktsiden.} \end{array} \end{array}

Svar #5
21. august 2020 af Amalie1234324

Okey, tak for hjælpen :)

Skriv et svar til: Hvordan kan man sige Y>Kc når Y er = Kc

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.