Matematik

Opgave 1010

20. september 2020 af Gymnasieelev1234 (Slettet) - Niveau: A-niveau
Se billede
Spørgsmål D i opgave 1010

Bestem x, så enhedsprisen, der opnås er 450. Gør rede for, hvad denne værdi af x fortæller om produktionen hos Axon & Co.
Det er den sidste del jeg ikke kan “Gør rede for, hvad denne værdi af x fortæller om produktionen hos Axon & Co.

x = 333
Vedhæftet fil: image.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. september 2020 af Krollo (Slettet)

x angiver antal producerede enheder.

Denne værdi af x fortæller, at hvis der produceres 333 enheder, kan Axon og Co opnå prisen 450 kroner per produceret enhed.


Svar #2
20. september 2020 af Gymnasieelev1234 (Slettet)

Tak for dit svar. Kan du måske prøve at uddybe svaret lidt mere, så jeg evt. også lære lidt af det?

Brugbart svar (0)

Svar #3
20. september 2020 af Krollo (Slettet)

#2 Jeg kan prøve.

Formlen p=-0.45x+600,x>0 angiver jo den pris, som firmaet kan opnå per producerede vare. Hvis p=450 for x=333, kan firmaet jo opnå 450 kroner per vare, når der produceres 333 varer.

Er det ok? Ved ikke helt, hvordan jeg ellers skal uddybe det.


Svar #4
20. september 2020 af Gymnasieelev1234 (Slettet)

Jep det tror jeg. Men hvis du skulle skrive det som et svar i opgaven hvad x fortæller om produktionen hos Axon & Co ville du så bare skrive det?

Brugbart svar (0)

Svar #5
20. september 2020 af Krollo (Slettet)

Jeg ville nok skrive det, der står i #1 frem for #3. Men ja, jeg går da ud fra, at det ville være nok at skrive. Der forventes vel ikke længere tekst til det spørgsmål :)


Skriv et svar til: Opgave 1010

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.