Fysik

Lorentz faktor

25. september 2020 af Sofia0294 - Niveau: B-niveau

Hey nogle der kan forklare mig hvilken betydning har Lorentz-plottet for tid og længde (og masse?).

Fordi forstår det nemlig ikke selv. 

Håber der nogle der kan komme med en lang forklaring da jeg ikke selv fatter det. 

Tak på forhånd :)

God weekend alle sammen 


Svar #2
26. september 2020 af Sofia0294

Dette er min lorentz plit men jeg kan stadig ikke finde ud af hvad plottet har en betydning for tid og længde (masse?) 

Se vedhæftet da dette er mit plot. 

Kan nogle please forklare mig dette, fordi har selv læst en hel masse, men forstår det ikke. 

Tak på forhånd 


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. september 2020 af peter lind

Det er jo bare et plot af funktionen. Du må komme med en nærmere forklaring på had du ikke forstår evt. udfra henvisningen i #1


Svar #4
26. september 2020 af Sofia0294

I mit spg var der jo masse med i det, det forstår jeg ikke hvilken betydning har lorentz faktoren for massen? dette er det eneste jeg ikke lige helt forstår :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. september 2020 af peter lind

Hvis du sætter ind formlen mc2 = m0λ*c2 <=> m = m0λ får du jo at m vokser eftersom hastigheden stiger


Svar #6
27. september 2020 af Sofia0294

Ja, men jeg skal ikke sige det i forhold til formelen jeg skal sige det forhold til hvilken betydning lorentz plot har for selve massen? det nemlig det jeg ikke forstår. :-)

Tak for du hjælper


Svar #7
27. september 2020 af Sofia0294

jeg har fundet ud af det takkk


Skriv et svar til: Lorentz faktor

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.