Matematik

Opgave

12. januar 2021 af UCL (Slettet) - Niveau: B-niveau
Er der en som vil hjælpe med hvordan jeg kan bestemme a, b og c ved andengradsregression?

Svar #1
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

Er a: -0,15x^2 og b er 20 men jeg ved ikke hvad c er ? ...

Brugbart svar (1)

Svar #2
12. januar 2021 af ringstedLC

Når en parabel er symmetrisk omkring y-aksen-, husk at toppunktet ligger på sym.-aksen, er b = 0, så mon ikke c = ...

Iøvrigt: f(0) = c

NB.Vedhæft et retvendt billed af selve opgaven, og ikke et billede af din computer.


Svar #3
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

Ok, ja. Billedet viser opgaveformuleringen . Det er opgave 9. Er b :0/20? Er a, så ikke -0,15x^2

Brugbart svar (1)

Svar #4
12. januar 2021 af mathon

           \small \begin{array}{lllll} \textup{Parablen:}\\& f(x)=y=-\frac{80}{529}x^2+20 \end{array}


Svar #5
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

Er der ikke godt en som gider at hjælpe mig med - hvad jeg gør forkert? Jeg har forsøgt at tegne polynomiet ind i geogebra ved at at indsætte værdierne fra tabellen

Brugbart svar (1)

Svar #6
12. januar 2021 af ringstedLC

Regression med CAS foretaget korrekt giver dig den rigtige forskrift.

Når du er i tvivl om hvordan skal læses, kan kontrollere begge muligheder ved at indsætte ±11.5 og 0 og se hvilken, der passer med data.


Svar #7
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

Problemet er bare - Jeg skal tegne polynomiet ind grafisk, og jeg derfor indsætter jeg værdierne ind fra tabellen og indsætter koordinaterne og skriver fit i input , hvor jeg har efter at have fulgt en video får af vide jeg skal markerer og lave en liste og herefter vælge og skrive “fit” i input og vælg fitpoly (liste 1,2) for 2 gradspolynomium. Men alligevel kan jeg ikke få geogebra til at tegne en polynomiet ind - og se forskriften

Brugbart svar (1)

Svar #8
12. januar 2021 af ringstedLC

#5 og #7: Data i celle A2 og A3 er forkert indtastet.

Vis os, hvordan du har fået din forskrift. Og lad nu være med at bruge din telefons kamera, det giver flimmer, vender forkert og giver en synsvinkelfejl.

I GG menuen: Fil => Eksporter => Tegning som billede (png, eps) ... eller tag et screenshot.


Svar #9
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

Det her er hvad jeg har gjort. 

Jeg har fulgt denne video: 

https://www.youtube.com/watch?v=nG0NmlIo-fc&fbclid=IwAR00uJQrwpxSsPeUi0FAvoLZ-a43vxf0Gxi90UeCwXc1l5CAIceguXBEg6s


Svar #10
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

.

Vedhæftet fil:opgave 9.png

Svar #11
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

..


Svar #12
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

Okay, jeg kan se at filen er for stor, kan ikke vedhæfte den...og billedet dur ikke. 


Svar #13
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

#6 okay. TAK. hvordan er det man bruger CAS i geogebra? hvis det ikke er alt for besværligt at svare på uden at du kan se hvad jeg har gjort. 

Jeg har ikke kunne få en forskrift, eller tegne polynomiet ind


Brugbart svar (1)

Svar #14
12. januar 2021 af ringstedLC

#7:

Markér de seks celler.

Tryk på knappen med søjlerne=> vælg "Regressionsanalyse" - fortsættes.


Brugbart svar (1)

Svar #15
12. januar 2021 af ringstedLC

Klik for "Analyser" => vælg "Polynomiel" og "2" for 2. grad - fortsættes.


Brugbart svar (1)

Svar #16
12. januar 2021 af ringstedLC

Klik for "Analyser" => vælg "Polynomiel" og "2" for 2. grad - fortsættes.

Vedhæftet fil:_GeoG - Regress..png

Brugbart svar (1)

Svar #17
12. januar 2021 af ringstedLC

Klik i den røde oval => vælg "kopier til tegneblok" => luk "Dataanalyse.

Så har du grafen på tegneblokken og forskriften i algebravinduet.

Vedhæftet fil:_GeoG - Regress - TB.png

Svar #18
12. januar 2021 af UCL (Slettet)

ringstedLC. Mange tak! Nu er det præcist som dit. Så skal jeg se om jeg udefra jeres svar kan bestemme a, b og c


Svar #19
16. januar 2021 af UCL (Slettet)

Hej . Tak for alt hjælp. Jeg er igang med nogle opgaver i geogebra. Er der nogle som ved hvordan man skriver  [1,3] altså parenteserne....


Brugbart svar (0)

Svar #20
16. januar 2021 af ringstedLC

I GG skrives intervaller med ≤, <, ≥ ellet >.


Forrige 1 2 Næste

Der er 24 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.