Matematik

Har jeg løst denne opgave korrekt?

06. marts 2021 af ENERQIA (Slettet) - Niveau: B-niveau

Har jeg løst opgave c korrekt?

Vedhæftet fil: afl.PNG

Svar #1
06. marts 2021 af ENERQIA (Slettet)

Opgave c:

Vedhæftet fil:C.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #2
06. marts 2021 af janhaa

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. marts 2021 af mathon

\small \begin{array}{lllll} \textbf{c)}\\&\textup{funktion:}&\textup{Define }f(x)=\frac{160}{1+799\cdot e^{-2.59\cdot x}}\qquad 0\leq x\leq 20\\\\& \textup{v\ae ksthastighed:}&\textup{Define }g(x)=\frac{\mathrm{d} }{\mathrm{d} x}(f(x))\\\\& \textup{differentieret}\\& \textup{v\ae ksthastighed:}&\textup{Define }h(x)=\frac{\mathrm{d^2} }{\mathrm{d} x^2}\left ( f(x) \right )\\\\\\& \textup{V\ae ksthastigheden}&\textup{ er st\o rst, n\aa r }f{\, }''(x)=0\\\\ &\textup{dvs for }&\textup{solve}\left ( h(x)=0,x\right ) \\\\&& x=2.58045\\\\&& f(2.58045)=80 \end{array}

Svar #4
06. marts 2021 af ENERQIA (Slettet)

\small \begin{array}{lllll} \textbf{c)}\\&\textup{funktion:}&\textup{Define }f(x)=\frac{160}{1+799\cdot e^{-2.59\cdot x}}\qquad 0\leq x\leq 20\\\\& \textup{v\ae ksthastighed:}&\textup{Define }g(x)=\frac{\mathrm{d} }{\mathrm{d} x}(f(x))\\\\& \textup{differentieret}\\& \textup{v\ae ksthastighed:}&\textup{Define }h(x)=\frac{\mathrm{d^2} }{\mathrm{d} x^2}\left ( f(x) \right )\\\\\\& \textup{V\ae ksthastigheden}&\textup{ er st\o rst, n\aa r }f{\, }''(x)=0\\\\ &\textup{dvs for }&\textup{solve}\left ( h(x)=0,x\right ) \\\\&& x=2.58045\\\\&& f(2.58045)=80 \end{array}

Hej Mathon. Jeg har nu forstået opgaven, men det virker stadig ikke, da der kommer noget andet op på maple. 

Jeg ved heller ikke hvordan jeg ligger et interval ind ved siden funktionen, når jeg definerer den.

Det ser sådan ud for mig

Vedhæftet fil:mathon.PNG

Skriv et svar til: Har jeg løst denne opgave korrekt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.