Matematik

Matematik

18. september 2021 af Zakriar17 - Niveau: B-niveau
Hej jeg har brug for hjælp til alle opgaver undtagen opg 1

Tak på forhånd

https://1drv.ms/b/s!AtWwcM3h7-CcgzUiDpwA-87Lw8kb

Brugbart svar (1)

Svar #1
18. september 2021 af Anders521

#0

Til opgave 2. De to første trin drejer sig om at bestemme stigningstallet a. De tre næste er om at bestemme konstantleddet b. Det sidste er at opstille regneforskriften for g.

Til opgave 3. Du skal først bestemme den lineære sammenhæng ml. trykket og dybden. Dernæst skal du bestemme dybden når du kender trykket på 4000 hPa. Dvs. løs ligningen P(d) = 4000.

Til opgave 4. Du skal tegne grafer. Brug et CAS-progam, f.eks. Geogebra, Maple, TI-Nspire el. lign..Dernæst bestemmer du tiden begge svømmer tilbagelægger ved 25 meter, dvs. f(t1) = 25 og g(t1) =25. Til sidste konkluderer du hvem der kom først til mål

Til opgave 5. Først indsæt tallet 5 i regneforskriften for v, og beregn.Fortolk resultatet i forhold til opgaveteksten. Løs 1.gradsligningen v(k) = 240, dvs. 3k+350 = 240, og som før fortolk resultatet. Det sidste delspørgsmål er som de indledende: fortolk!!! Husk at v = "vægten (målt i gram)" og k = "antal karameller"


Svar #2
19. september 2021 af Zakriar17

Hej Anders

Tak for hjælpen

Svar #3
19. september 2021 af Zakriar17

Hej Anders

Jeg forstår ik hvordan jeg skal løse ligningen i opgave 3

Skriv et svar til: Matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.