Projektopgaven (9. kl.)

Robotter i fremtiden

31. januar 2022 af Freyakristensen

Hej:) Mig og min veninde har projektuge her i uge 5, og vores overemne er "på vej" vi har så valgt at vores underemne er "robotter", men vi mangler hjælp til ideer om produkt?


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. januar 2022 af Soeffi

#0. Robotter har været på vej i ca. 100 år. Se f.eks. dette videoklip fra filmen Dinner At Eight fra 1933: https://www.youtube.com/watch?v=99oA8Oi19sg&t=62s&ab_channel=GregoryMay. Bemærk ordet "machinery". Selve pointen i scenen er selvfølgelig en vittighed.


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. januar 2022 af hillstrøm

det mest oplagte er vel at lave jeres egen robot - lidt afhænging af jeres problemformulering -

hvordan lyder den?

prøv at lave en google billedsøgning på lav din egen robot


Svar #3
31. januar 2022 af Freyakristensen

Det havde vi også tænkt som en mulighed, men både mig og hende jeg er sammen med blev testet positive i går, så det bliver lidt svært. Vores problemformulering er: "Hvilken betydning vil robotter få for fremtidens arbejdsmarked/produktionsapparat, og hvilke fordele og konsekvenser har det på vores jobmuligheder i fremtiden"


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. januar 2022 af Christianfslag

#3

Det havde vi også tænkt som en mulighed, men både mig og hende jeg er sammen med blev testet positive i går, så det bliver lidt svært. Vores problemformulering er: "Hvilken betydning vil robotter få for fremtidens arbejdsmarked/produktionsapparat, og hvilke fordele og konsekvenser har det på vores jobmuligheder i fremtiden"

Jeg har for blot en måneds tid siden skrevet min Dansk-idéhistorie opgave om netop dette emne. Hvis der er til interesse kan jeg sende opgaven som kilde til inspiration.


Svar #5
31. januar 2022 af Freyakristensen

Ja det ville være en stor hjælp hvis du gad det!:)))


Svar #6
31. januar 2022 af Freyakristensen

Svar #4

Ja det ville være en stor hjælp hvis du gad det!:))


Svar #7
31. januar 2022 af Freyakristensen

#4
#3

Det havde vi også tænkt som en mulighed, men både mig og hende jeg er sammen med blev testet positive i går, så det bliver lidt svært. Vores problemformulering er: "Hvilken betydning vil robotter få for fremtidens arbejdsmarked/produktionsapparat, og hvilke fordele og konsekvenser har det på vores jobmuligheder i fremtiden"

Jeg har for blot en måneds tid siden skrevet min Dansk-idéhistorie opgave om netop dette emne. Hvis der er til interesse kan jeg sende opgaven som kilde til inspiration.

Ja det ville være en stor hjælp hvis du gad det!!:)))


Brugbart svar (0)

Svar #8
31. januar 2022 af hillstrøm

i kan lave hver sin planche / hjemmeside - tage hver sit spørgsmål i jeres problemformulering og vise svaret i tekst og billeder

til spørgsmål nr. 2 kan i fx lave noget i stil med dette -

https://www.teknologisk.dk/ydelser/mytepunktering-robotter-stjaeler-mit-arbejde/35433


Svar #9
31. januar 2022 af Freyakristensen

#8
i kan lave hver sin planche / hjemmeside - tage hver sit spørgsmål i jeres problemformulering og vise svaret i tekst og billeder

til spørgsmål nr. 2 kan i fx lave noget i stil med dette -

https://www.teknologisk.dk/ydelser/mytepunktering-robotter-stjaeler-mit-arbejde/35433

Tak for svar! Det er en meget stor hjælp. God dag til dig!:)

Skriv et svar til: Robotter i fremtiden

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.