Matematik

hvor mange gange kan man sprede salt på frederikshavn-motorvejen

06. februar 2022 af Silena - Niveau: 10. klasse

første spørgsmål: 1. hvor mange gange kan man sprede salt på frederikshavn-motorvejen med det salt der er i lageret 

47,6*1000 = 47600

47600*16

1/3*3,14*3,25^2*2,7 

er jeg helt galt på den? hvad gør jeg derefter for at finde ud af hvor mange gange jeg kan salte. hvis altså det jeg har gjort er rigtig. 

Jeg har brug for at der kommer forklaringer også. ikke bare en masse tal. matematik er for mig som at lære et nyt sprog

billede er linket til 

mvh 

Vedhæftet fil: Billede2 -.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. februar 2022 af mathon


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. februar 2022 af mathon

              \small \small \begin{array}{llllll} \textup{Saltmassen}\\ \textup{pr. gang:}\\&& m=4\cdot \left ( 4\;m \right )\cdot \left ( 47.6\cdot 10^3\;m \right )\cdot \left ( 0.014\;\frac{kg}{m^2} \right )=\\\\ \textup{Saltlager-}\\ \textup{massen:}\\&& M=\frac{\pi}{12}\cdot \left ( 2.7\;m \right )\cdot \left (6.5\;m \right )^2\cdot \left ( 2.165\cdot 10^3\;\frac{kg}{m^3} \right )=\\\\ \textup{Antal gange:}\\&& \left \lfloor \frac{M}{m} \right \rfloor= \end{array}


Svar #3
06. februar 2022 af Silena

vil du komme med forklaringer for de forskllige tal du har sat ind ?

mvh 


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. februar 2022 af mathon

\small \begin{array}{llllll}& \textup{masse}=\textup{rumfang}\cdot \textup{massefylde}\\\\ \textup{Keglerumfang:}\\& \frac{1}{3}\cdot h\cdot \pi\cdot r^2=\frac{\pi}{3}\cdot h\cdot \left ( \frac{d}{2} \right )^2=\frac{\pi}{3}\cdot h\cdot\frac{ d^2}{4}=\frac{\pi}{12}\cdot h\cdot d^{\, 2} \end{array}


Skriv et svar til: hvor mange gange kan man sprede salt på frederikshavn-motorvejen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.