Fysik

Omskriv formel

20. oktober 2022 af Marianoerholt - Niveau: B-niveau

Hej, jeg sidder med den sidste opgave i min aflevering og skal have omskrevet denne formel: vslut =√2*m*g/cW*rho*A , så jeg finder A i stedet. Har prøvet selv, men fik ikke et resultat der gav mening. Er en skovl til at omskrive formler og kan ikke gøre opgaven færdig uden dette :s

Nogen der kan/vil hjælpe?


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. oktober 2022 af MentorMath

Hej, er det alt det her cW*rho*A, der skal divideres med? Og er det hele med under kvadratrodstegnet?


Svar #2
20. oktober 2022 af Marianoerholt

Ja, det skal divideres med cW*rho*A og alt er under kvadratrodstegnet ^^


Brugbart svar (1)

Svar #3
20. oktober 2022 af ringstedLC

\begin{align*} v_1 &= \sqrt{2}\cdot m\cdot \frac{g}{c_W}\cdot \rho \cdot A \\ v_1 &= \textup{faktor}\cdot \textup{faktor}\cdot \textup{br\o k}\cdot\textup{faktor}\cdot A \\ A &= \frac{v_1}{\textup{faktor}\cdot \textup{faktor}\cdot \textup{br\o k}\cdot\textup{faktor}} \\ A &= \frac{v_1}{\textup{faktor}\cdot \textup{faktor}\cdot\textup{faktor}}\cdot \textup{den omvendte br\o k} \end{align*}


Brugbart svar (2)

Svar #4
20. oktober 2022 af mathon

                               \small \begin{array}{llllll} v_{\textup{slut}}=\sqrt{\frac{2\cdot m\cdot g}{c_w\cdot \varrho\cdot A}}\\\\ {v_{\textup{slut}}}^2=\frac{2\cdot m\cdot g}{c_w\cdot \varrho\cdot A}\\\\ A=\frac{2\cdot m\cdot g}{c_w\cdot \varrho\cdot{v_{\textup{slut}}}^2} \end{array}


Svar #5
20. oktober 2022 af Marianoerholt

#4

                               \small \begin{array}{llllll} v_{\textup{slut}}=\sqrt{\frac{2\cdot m\cdot g}{c_w\cdot \varrho\cdot A}}\\\\ {v_{\textup{slut}}}^2=\frac{2\cdot m\cdot g}{c_w\cdot \varrho\cdot A}\\\\ A=\frac{2\cdot m\cdot g}{c_w\cdot \varrho\cdot{v_{\textup{slut}}}^2} \end{array}

Jeg vidste du ville komme mig til undsætning mathon - tak!
Og tak til alle andre der ville hjælpe :D


Brugbart svar (1)

Svar #6
20. oktober 2022 af ringstedLC

\begin{align*} v_1 &= \sqrt{2\cdot m\cdot \frac{g}{c_W}\cdot \rho \cdot A} \\ v_1 &= \textup{kvadratroden af}\bigl(\textup{faktor}\cdot\textup{faktor}\cdot \textup{br\o k}\cdot\textup{faktor}\cdot A\bigr) \\ {v_1}^2 &= \left (\sqrt{2\cdot m\cdot \frac{g}{c_W}\cdot \rho \cdot A} \right )^2 =2\cdot m\cdot \frac{g}{c_W}\cdot \rho \cdot A \\ A &= \frac{{v_1}^2}{\textup{faktor}\cdot \textup{faktor}\cdot \textup{br\o k}\cdot\textup{faktor}} \\ A &= \frac{{v_1}^2}{\textup{faktor}\cdot \textup{faktor}\cdot\textup{faktor}}\cdot \textup{den omvendte br\o k} \end{align*}

Det er meget nyttigt at kunne sætte parenteser.


Skriv et svar til: Omskriv formel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.