Studievejledning

Droppe ud af gym for at skifte til efterskole

21. november 2022 af Lukas6
Hej jeg er lige blevet 16 og går i 1.g. Jeg har gået og tænkt over at skifte til en efterskole i et par dage nu, jeg har ikke så lang tid før at det bliver for sent at skifte. Jeg står lidt med et meget svært valg som jeg skal tage inden for en uge eller to.

Lige nu synes at det går godt på mit gym, jeg har fået nogle gode venner og en kæreste. Lige nu synes at min klasse er sådan lidt dårlig, men jeg ved at det vil blive bedre jo mere tid der går. jeg føler at jeg er lidt for umoden til min årgang. Jeg vil gerne opleve efterskole, hvor jeg starter sammen med en ven som går der i forvejen.

Jeg føler at jeg vil falde meget bedre ind når jeg kommer i 2.g fordi der er jeg lidt ældre, men jeg kan bare ikke se en grund til at blive når jeg vil får et meget bedre halvt år på efterskole. Men er bange for at når jeg så starter i 1.g igen vil den årgang ikke rigtig passe mig, det er lidt svært at forklare. Er der nogen som har gjort det, eller bare har lidt viden på det.

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. november 2022 af Justitia

Det er lidt sent at starte på efterskole nu, men det er op til dig.


Skriv et svar til: Droppe ud af gym for at skifte til efterskole

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.