Matematik

Hvorfor gider dne ikke og tegne sumkurve? (Maple) det haster

26. august 2023 af SkolleNørd - Niveau: B-niveau
Jeg skal tegne sumkruve men det virker ikke og den gider heller ikke og tegne kvartilsættet, så kan nogen spotte fejlen?
Vedhæftet fil: image.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. august 2023 af ringstedLC

Når Maple ikke kan plotte data i matricen som en sumkurve, kan den heller ikke lave et kvartilsæt.

Flere video-lektioner på YouTube viser, at der skal være et interval i alle kolonner.

Desuden indtastes hyppighederne som et antal, ikke en procent.


Svar #2
26. august 2023 af SkolleNørd

#1

Når Maple ikke kan plotte data i matricen som en sumkurve, kan den heller ikke lave et kvartilsæt.

Flere video-lektioner på YouTube viser, at der skal være et interval i alle kolonner.

Desuden indtastes hyppighederne som et antal, ikke en procent.

Det er hvad andre har gjort i videoer. Eller kan du taget et screenshot af den opgave og hvordan de gør det derunder?Det ville være en stor hjælp, da jeg har set andre gør det på yt, og det er det prcæs samme som jeg gør, men ender med ''error''


Svar #3
26. august 2023 af SkolleNørd

#1

Når Maple ikke kan plotte data i matricen som en sumkurve, kan den heller ikke lave et kvartilsæt.

Flere video-lektioner på YouTube viser, at der skal være et interval i alle kolonner.

Desuden indtastes hyppighederne som et antal, ikke en procent.

den kunne dog lave ''kumuleret frekvens''? Så den burde da også og kunne tegen en sumkurve?

Cehck selv det her link: https://www.youtube.com/watch?v=rpvRNCN4MM0&t=239s

jeg har gjort det præcis samme som ham, men den siger bare ''error''


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. august 2023 af M2023

#0. Jeg indsætter et beskåret billede af opgaven. Du mangler et slutpunkt for det sidste aldersinterval. Du kan f.eks. vælge 60..100. Se eventuelt denne video.

Vedhæftet fil:2075668.jpg

Svar #5
26. august 2023 af SkolleNørd

#4

#0. Jeg indsætter et beskåret billede af opgaven. Du mangler et slutpunkt for det sidste aldersinterval. Du kan f.eks. vælge 60..100. Se eventuelt denne video.

Okay, men hvad fotæller medianen, hvis det er data over facebokkbrugeres alder og hvor mange procnet af den specifikke aldersgruppe der bruger det?


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. august 2023 af M2023

#5...

Okay, men hvad fotæller medianen, hvis det er data over facebokkbrugeres alder og hvor mange procnet af den specifikke aldersgruppe der bruger det?

Hvis medianen er 32 år, så betyder det, at 50 % af alle facebook- (eller meta-) brugere er 32 år eller derunder.

PS: Det er ikke procentdelen af aldersgruppen, men procentdelen af alle, for du kan sagtens have, at 100 % af alle aldersgrupper bruger facebook, men det giver jo 400 % tilsammen, og det må det ikke.


Svar #7
26. august 2023 af SkolleNørd

#6
#5...

Okay, men hvad fotæller medianen, hvis det er data over facebokkbrugeres alder og hvor mange procnet af den specifikke aldersgruppe der bruger det?

Hvis medianen er 32 år, så betyder det, at 50 % af alle facebook- (eller meta-) brugere er 32 år eller derunder.

PS: Det er ikke procentdelen af aldersgruppen, men procentdelen af alle, for du kan sagtens have, at 100 % af alle aldersgrupper bruger facebook, men det giver jo 400 % tilsammen, og det må det ikke.

tusind tak. kan du hjælpe mht. kemi?


Brugbart svar (0)

Svar #8
27. august 2023 af M2023

#7...tusind tak. kan du hjælpe mht. kemi?

Tænker du på denne opgave? Der mangler oplysninger så vidt, jeg kan se.


Svar #9
27. august 2023 af SkolleNørd

#8
#7...tusind tak. kan du hjælpe mht. kemi?

Tænker du på denne opgave? Der mangler oplysninger så vidt, jeg kan se.

Ja, mener du dette info?

Svar #10
27. august 2023 af SkolleNørd

Dette mht. M?
Vedhæftet fil:image.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #11
27. august 2023 af M2023

#10. Jeg indsætter billedet.

Vedhæftet fil:2075693.jpg

Skriv et svar til: Hvorfor gider dne ikke og tegne sumkurve? (Maple) det haster

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.