Matematik

differentieret graf (tre påstande)

04. november 2023 af SkolleNørd - Niveau: B-niveau

Hej

Er der nogle, der kan hjælpe med de tre opgaver? Jeg kan få det til at fungere med CAS-værktøj, men ved ikke hvordan man l'ser det når det er en håndskrevet del.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. november 2023 af jl9


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. november 2023 af jl9

Man skal aflæse på grafen, hvorfor vil du bruge CAS til denne opgave?


Svar #3
04. november 2023 af SkolleNørd

#2

Man skal aflæse på grafen, hvorfor vil du bruge CAS til denne opgave?

Kan du så hjælp med aflæse på grafen, for ved ikke hvordan man gør når det omhandler differentialregning uden CAS værktøj. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. november 2023 af jl9

Hvis grafen for en funktion f stiger i et punkt, så er dens differentierede f' positiv i det punkt.

Hvis grafen for en funktion f falder i et punkt, så er dens differentierede f' negativ i det punkt.

Hvis grafen for en funktion f hverken stiger eller falder i et punkt, så er dens differentierede f' 0 i det punkt.


Svar #5
04. november 2023 af SkolleNørd

#4

Hvis grafen for en funktion f stiger i et punkt, så er dens differentierede f' positiv i det punkt.

Hvis grafen for en funktion f falder i et punkt, så er dens differentierede f' negativ i det punkt.

Hvis grafen for en funktion f hverken stiger eller falder i et punkt, så er dens differentierede f' 0 i det punkt.

så 3 er forkert, da den falder? Altså jeg kan ikke særlig bruge de forklaringer. Det er første gang med sådan en opgave, så vil du være lidt mere tydelig og bruge min opgave og indblande det i eksemplet, for sånvil jeg forstå det meget bedre og andre der også har brug for hjælp kan bruge denne tråd.


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. november 2023 af jl9

Synes du at f er faldende i x=3?


Brugbart svar (0)

Svar #7
04. november 2023 af ringstedLC

#0

Jeg kan få det til at fungere med CAS-værktøj, men ved ikke hvordan man l'ser det når det er en håndskrevet del.

Der er vel ikke noget, der er skrevet i hånden.
 

#5

Altså jeg kan ikke særlig bruge de forklaringer. Det er første gang med sådan en opgave, så vil du være lidt mere tydelig og bruge min opgave og indblande det i eksemplet, for sånvil jeg forstå det meget bedre og andre der også har brug for hjælp kan bruge denne tråd.

Påstandene 2 og 3 handler om forståelsen af differentialkvotienter som er pensum i 1. G. Hvis vi skriver argumenterne, lærer du kun at skrive af.

Påstand 1 handler om en funktionsværdi. Den bør ikke volde nogen somhelst problemer på niveauet.


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. november 2023 af SuneChr

.SP 051120230003.PNG

Vedhæftet fil:SP 051120230003.PNG

Skriv et svar til: differentieret graf (tre påstande)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.