Resultater: 17621 til 17640 af 436241
-
To variabler
ForumindlægHej Kan I anbefale bøger eller hjemmesider om funktioner af to variabler i sammenhæng med økonomi? -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHejsa :-)Jeg læste lige noget om at sinus og cosinus kan bruges i hverdagen til at regne hældning og vægt ud på et tog og blev interesseret i om der er nogen herinde der kender andre eksempler på "hverdagsmatematik" - der stod i min bog at hver del af matematik kunne bruges i hverdagen... -
Gretters Saga
ForumindlægHeyVi har et lille problem med fortolkning af Gretters saga. Gretter støder ind i troldkvinden fra bårdsdal, som han kæmper med indtil hun styrter ned i fossen. Hvad kan troldkvinden symbolisere i Gretters indre natur, hvis man ser på det udviklingspsykologiske i hans liv?? -
PLZ HJÆLP
ForumindlægMangler resume af le petit prince, le boucher og nikita!!!!Jeg er virkelig på røven da jeg snart skal til eksamen og ikke fatter en krone af fransk - så det ville være en kanon hjælp med lidt jeg kunne lærer udenad:DPlz hjælp en nødstedt!!!MvhNemo -
Dansk
ForumindlægHey ! :) - Har et spørgsmål, håber der nogen der kan svar. Det er om dansk skriftlige/ graak i atik eller stav fejl. - Plejer altid lave det samme fejl, ved ikke hvad jeg skal gøre for at blive bedere til dansk gramatik. :( - Er der nogen der kan kom med et forslag , hvor jeg skal starte e... -
raketligning
ForumindlægDa min lærer gennemgik raketligningen/ligningerne (siden der er flere interessante ligninger) bemærkede han ved en af dem, at tiden ikke indgik som en variabel, således, at det altså var ligemeget over hvor lang tid man udsendte sit brændstof, da man til sidst altid vil ende med samme hastighed... -
Kan I rette min stil? (tamins prøve)
ForumindlægMy visit to… Dear Mr. & Mrs. Calibri & Jonas. Thanks a lot for the letter and thanks a lot for letting me live in your house. It is so nice finally to hear from you. I’m really excited about going to Oahu and visit you. I’m glad you write to me, so I can write back ... -
Areal af trekant
ForumindlægHej alle Jeg sidder og pukler med en opgave i matematik (den er vedhæftet som billede). Jeg har løst opgave a til at være ca. 19.69. Nu kan jeg så bare simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre i opg. b. Har prøvet flere forskellige ting, men intet synes at virke. Håber der er nogle ven... -
differentialregning...ARGHH
ForumindlægHej Jeg er virkelig så dum til at difference, håber nogen vil hjælpe mig med og passere denne dumme vej jeg går i :Djeg kan nemlig kun difference noget der ligner 2x^2+3x-3Men hvis det er som det jeg nævner nu, kan jeg bare ikke find ud af det:1) f(x)=(x^3+7)e^xden blev: f´(x)=(x^3+3x^2+7)*e^xHvo... -
Afstand mellem to funktioner
ForumindlægJeg er i gang med årets IT-projekt og er kommet i problemer i opgave f) se: http://vtg.dk/it_mat/opgave-b/opgave-b-opgave.htmlJeg kender funktionsforskrifterne for begge de to funktioner, og jeg har beregnet alle mål på figur f2. Det jeg ikke kan finde ud af er, hvad jeg skal gøre for at finde ko... -
brugen af 'sie sind'
ForumindlægBruger man tredje person flertal fx i tyske film osv. for at det skal være formelt, for at man skal være høflig eller hvordan? fx når personer afhøres bruger de "Sie sind.." osv. i stedet for 'du bist'. -
Trigonometri
ForumindlægHej Hvem kan bevise flg.: tan(vinkel)=modstående kate hosliggende katete Sætningerne om sin(vinkel) og cos(vinkel må gerne benyttes uden bevis. På forhånd tak ... -
Eventyr Slutning
Forumindlæghej :) Er der nogen som vil hjælpe mig med min tysk stils grammatik? har gjort det så godt jeg kunne men tror stadig at den er fyldt med fejl :( er der nogen der vil kigge den igennem og sige om jeg kan være bekendt at aflevere den og hvis i har tid eventuelt sige hvad jeg skal fokuserer på? ... -
Fmærke
ForumindlægOpgave uden hjælpemidler En funktion f er givet ved f(x)=-x3+6x2+x. Bestem den værdi af x, hvor f'(x) er maksimal. ---- Jeg differentierer f(x) først, hvilket giver f'(x)=-3x2+12x+1, hvorefter jeg løser f'(x)=0 og dette gør jeg ved diskriminantformlen, hvor a=-3, b=12, c=1 - kan d... -
Stamfkt
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x)=1-2*cos(x), xε]-phi,phi[ Bestem de to stamfkt til f, hvis grafer har førsteaksen som tangent Jeg har fundet den ene stamfkt F(x)=x-2*sin(x)-0.5, men hvordan finder jeg den anden? -
Funktioner mm.
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til to opgaver. Jeg har en masse i samme stil, som jeg prøver at sidde og løse, så jeg på den måde kan træne. Men jeg synes til tider at det er rart at have en skabelon, som man forstår først, og så løser andre udfra denne forståelse. Derfor håber jeg der er en der evt... -
bølge
ForumindlægBeregn bølgelængden af lys med frekvensen 11,3*10^14 Hz -
årsprøve-eksamen??
Forumindlægjeg ville lige vide om årsprøverne var vigtigere end eksamnerne.?og sker der noget hvis man dumper i en årsprøve?? -
Samfundsfag
ForumindlægHej! Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg længe har tænkt over:jeg har nemlig valgt samfundsfag på højt niveau... Men skal man egentlig have en rigtig stor og bred viden om en masse i forvejen? Og jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer til den skriftlig eksamen!hilsen helin -
differentiere... kort opgave!
ForumindlægHeej nogen der kan hjælpe med denne lille opgave: - funktionen f er givet ved f(x) = -3/2x^2 Beregn f ' (3) . Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet ( 3,f(3)).
