Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19621 til 19640 af 47039
-
oversættelse
Forumindlæghar skulle oversætte fra engelsk til dansk: Take up the White Man's burden-- No tawdry rule of kings, But toil of serf and sweeper-- The tale of common things. The ports ye shall not enter, The roads ye shall not tread, Go mark them with your living, And mark them with your dead Tag den hvide... -
Litteratur-kanon?
ForumindlægJeg er blevet rimelig forvirret med hensyn til vores litteratur-kanon, så jeg håber lidt der er en venlig sjæl derude der kan sætte tingene lidt på plads for mig. Jeg troede faktisk kun vi havde én kanon, som var den officielle og udstedt af kulturministeriet. Men så fandt jeg noget, hvor jeg ble... -
Gode spørgsmål ?!
ForumindlægHer på onsdag har vi et fællesarrangement på skolen. (STX) Hvor vi får besøg af Morten Kjærum, Dansk institut for menneskerettigheder. Han vil fortælle om sit arbejde med menneskerettighedernes overholdelse i såvel Danmark som internationalt. Nogle spørgsmål (fra min klasse) f.eks: - Hvad synes ... -
oversættelse rettelse?
ForumindlægPå dansk.. El Mariachi er historien om en mand, der ankommer til en mexicansk landsby for at søge arbejde. Som sine forfædre ønsker han bare at spille guitar og leve med og af musikken. Han tror på det bedste og ved ikke, at noget slemt vil ske. det er tilfældigheder, der bestemmer, hvad der s... -
Hjælp til en tysk tekst
ForumindlægDer Kerl schien irgend etwas zu antworten. Das Mädchen achtete für einen Moment nicht auf die Tür. Und schon war Hank drin. "Komm endlich, Baby", brüllte er über die Schulter in den Hörer. Das Klacken, mit dem am anderen Ende Leitung der Hörer auf die Gabel flog, konnte man drei Häuserb... -
HJÆLP TIL ET ORD
ForumindlægHej folkens:-) Er igang med at skrive et eventyr, men har brug for et bestemt ord, som jeg ikke hvordan man siger på dansk. Det ord jeg vil have fat i er altså: Ordet bruges når der er noget man gerne vil have skal gå i opfyldelse som man ønsker sig inden man dør. Og hvor personen fortæller det ... -
Konsekvenser af høje og lave skatter
ForumindlægLave skatter -Lav selskabsskat;virksomhederne skal betale en lavere del af deres overskud i skat. Den lavere selskabsskat gør, at varer og tjenesteydelser kan sælges billigere. På den måde bliver Danmark mere konkurrencedygtigt, hvis man sænker selskabsskatten. -I et samfund som fx. England og... -
Bøger til finansøkonom uddannelsen
ForumindlægJeg søger følgende bøger til finansøkonomuddannelsen, håber nogen kan være behjælpelig. Forfatter Titel Info Isbn nr. Grell Makroøkonomi 9788791367199 Grell Mikroøkonomi 9788791367205 Fôh,Mandøe Erhvervsjura - videregående udd 2014 9788741259963 Mogensen Lovsamling 2014- Dansk erh... -
Oversættelse relative pronominer
ForumindlægHej :-) Jeg har lavet en oversættelse fra dansk til engelsk, hvor jeg fokuserede på korrekt brug af relative pronomier. Da jeg har lidt svært ved netop relative pronomier vil jeg blive rigtig glad for at få lidt respons på om det arbejde jeg har lavet er korrekt. Jeg har for at gøre... -
fremskrivningsfaktor og begyndelsesværdi
ForumindlægHej, Kan ikke gennemskue hvad fremskrivningsfaktor og begyndelsesvædi gemmer. Er der nogen som kan hjælpe Udviklingen i antallet af fedmerelaterede operationer på danske sygehuse i perioden 2005- 2009 kan beskrives ved modellen N(t)=276⋅1,77t hvor N(t) betegner antallet af fedmerelatered... -
Tysk rettelse 7 klasse.
ForumindlægJeg har siddet og oversat disse sætninger nu og kan så ikke ligge dem ind på computeren O: så skrev dem bare hurtigt på dansk er der nogen der vil rette dem det vil være en stor hjælp:) Han kommer hver torsdag. Jeg kommer også. Kommer du? Går du ofte i biografen? Jeg går ofte i biografen. Fader... -
Karakter - rod!
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder med lidt af et problem i dansk, eller rettere sagt, jeg sidder med et problem der hedder min lærer i dansk. Jeg ville lige høre om der var nogle der havde forslag til hvad der kunne gøres - før jeg går til studievejleder og sætter hele gejlet igang.Nmen, lidt historie: Jeg har ... -
lille oversættelse
Forumindlæghejsaaa alle sammen.. jeg har laver en lille oversættelse, som jeg blot ønsker nogen af jer eksperter skal se den igennem for fejl.. Dansk version: I begyndelsen af eventyret hører vi, at Rødhætte skal besøge sin bedstemor ude i skoven. Altså går Rødhætte ud i skoven med en kage og en flaske v... -
Hjælp til formulering af sætninger
ForumindlægHej alle. Jeg har problemer med at formulere disse sætninger på tysk, og jeg kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Jeg har selv en idé om hvordan de skal lyde, men jeg er ikke sikker, så jeg har skrevet det jeg ønsker at sige på dansk (det med fed skrigt), og så har jeg også skrevet mit bud på hvo... -
konklusion
Forumindlægnogen der gider at læse opgaven og komme med forslag til en konklusion. er ikke så god til det med konklusioner, så det ville være rart at blive hjupet lidt på vej!her er opgaven:DemokratietEn redegørelse af demokratiet. Fra begyndelsen i Athen til udviklingen af det danske demokrati. Herudover e... -
Fuldstændig uenig i min skriftlige karakter
ForumindlægHar lige fået mine skriftlige karakterer for sidste år på gymnasie. Standpunkts og årskarakteren kører fint på en solid 7'er hele vejen. Har endda fået 10 i nogle få dansk stile. Censor har så valgt at give mig 02 for min kronik omhandlende Moderne Talentshows, og kan kun forestille mig at en... -
Lille rettelse af oversættelse
ForumindlægNogen der vil rette den oversættelse, hvor dansk er den orginale version. Dansk: Dansk: Under 2. verdenskrig skulle Churchill møde Hitler og Mussolini til te ved en berømt karpedam (carp pool) i Paris. Churchill skal have spurgt Hitler, om han turde vædde (bet) [om], hvem [der] ville vinde krige... -
Kom din næste kategori-ven ved!
Forumindlæg[Denne tekst (skøre tanke) skal læses med et glimt i øjet] Der er en meget tydelig gruppering af mennesker på Studieportalen. Der er dem, der er tilhænger af matematik, fysik og strækker de sig, kemi og måske lidt support. Der også den gruppe, der elsker sprog, tysk, spansk, fransk, latin og for... -
Fejlbehandling af min ansøgning til uni - hvad gør man?
ForumindlægHej igen, elskede forum, Jeg ansøgte om optagelse på KU, filosofi, men blev afvist - min afgangskarakter var under adgangskvotientens gyldne grænse. Siden hen opdagede jeg at der var ledige pladser på SDU, og sendte d. 2 august en konvolut med en ansøgning+afgangsbevis ind til dem. Denne modto... -
Differentialligning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at bestemme N som funktion af t - udfra denne differentialligning:dN/dt=(-0.0143/84*t+0.0143)*NDet er en del af denne opgave:I 1991 var verdens befolkning nået op på 5.4 mia. mennesker og var inden for det sidste år vokset med 1.43%. FN's Befolkningsfond hå...
