Matematik
forskel
Forskellen på f(x)=0 og f(0)=..
Har jeg forstået det korrekt, at ved f(x)=0 skal man sætte funktionen lig med nul, og ofte finde diskriminanten osv...
f(0)=... betyder at man sætter 0 ind på alle x's pladser..
Svar #1
22. april 2009 af Dynin (Slettet)
#0 f(x)=0 er skæring(erne) med x-aksen og f(0) er skæringen med y-aksen
Svar #3
22. april 2009 af Dynin (Slettet)
.... hmmm måske, men det er ikke særlig godt formuleret ... "ofte finde diskriminanten" holder kun for (andengrads)polynomier ... "man sætter 0 ind på alle x's pladser" NEJ, man sætter x=0 ind i f(x)
Skriv et svar til: forskel
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
