Matematik
Løsning af ligninger
Hejsa.
¨Nogen der kan hjælpe med følgende - Jeg får nogle meget mærkelige resultater på min lommeregner.
f(x) = e^x+2x g(x) 2/3x^0,5
Bestem: f(x)= g(x)
Bestem: g(2x) = f(x)+2
På forhånd tak.
Svar #1
04. oktober 2009 af jesperher (Slettet)
på den første får jeg også et langt resultat.. 9*e^(2x)-4x .. osv osv.. = 0..
hvilket også undre mig, for normalt når man bruger solve siger den x=noget..
og på den anden.. mener du så ikke g(2) = f(x)+2
Svar #2
04. oktober 2009 af Putte[[: (Slettet)
Tak
¨Ja, det er også det jeg får i den første. Så det må vel bare være resultatet.
Nej , det er rigtigt nok det jeg har skrevet. g(2x)=f(x)+2 . Det er i hvert fald det der står i vores bog.
Svar #3
04. oktober 2009 af jesperher (Slettet)
#2
fair nok..
så har du jo lavet opg 1.
opg 2, får du bare 2/3(2x)^0,5 = e^x+2x+2
(indsætter 2x på x's plads, og den anden plusser vi bare med 2.
du løser denne på lommeregner som den første, og får facit..
Skriv et svar til: Løsning af ligninger
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
