Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18441 til 18460 af 106471
-
e
ForumindlægHvad er dette differentieret?\n1+e^-x -
Monotoniforhold
ForumindlægHej matematik-genier, Well, så er der dem der skal til skr. matematik om 13 timer og 39 min :) Alene af den grund kigger jeg mine noter i gennem, regner på nogle opgaver jeg har sværest ved osv. osv.. Jeg har på forhånd fået at vide, at man kan komme op i monotoniforhold uden hjælpemidler. Er de... -
LIGNINGER. Har 3 ligninger jeg ikke kan løse.
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med at løse disse tre ligninger? Så ville det være kanont! 1) 5(3x - 2)+ 2(5x - 3) = 7(4x - 1) - 3(5x - 1)2) 4(2x - 5)+ 8(3x - 5) = 5(4x - 3) - 3(2x - 3)3) (5x - 4)· 3 - (4 - 3x)· 5 = 7x + (3x - 4)· 7Please hjælp :) -
5 tyske sætninger hjælp
ForumindlægHej er der nogen som lige gider at kigge på disse sætninger og se om grammatikken er rigtig og bare om sætningerne er korrekte? please..? Da Karlheinz havde spist pølsen og skinken, faldt han i søvn. Da Karlheinz hatte die Wurst und der Schinken gegessen, schlief er ein. Mens han sov, vo... -
afstemning af reaktionsskema
Forumindlægafstemning af reaktionsskemaJeg er komplet lost i følgende to opgaver1) Omdannelsen af stpf A (2-hydroxybenzylalkohol) til salicylsyre kan gennemføres i et trin, ved at stof A reagerer med MnO4- i sur væske. Udover salicylsyre dannes der Mn2+ mit bud: 12 H+ + 5stof A + 4 MnO4- pil 5 salicylsyre +... -
hurtig svar: løsning af ligning
Forumindlægsom kan hjælpe mig med at komme videre herfra ? 1/x-2 + 1/x+2 = 2x/x^2-4 <=> 1/x-2 + 1/x+2 = 2x/(x-2)(x+2).... hvad skal je nu ? -
1 sætning
ForumindlægEn der kan hjælpe med denne sætning.Aber es ist auch wichtig, dass die Jugendlichen flytter hjemmefra, når tiden er inde, så de kan skabe deres egne, selvstændige tilværelser og senere stifte familie -
sfæriske coordinater
ForumindlægHej, jeg har et lille problem jeg håber i vil hjælpe mig med at løse.Til en orientering benytter jeg O OG -
Den grimme ælling og aktantmodellen?
ForumindlægHvorledes kan jeg bruge aktantmodellen på H.c Andersen "Den grimme ælling"? Hvem er giver, objekt, modtgaer osv? -
genetik
ForumindlægHej, er der en der har læst om emnet GENETIK?Og lige vil se på denne sætning, om den kan siges?"Hvert kromosom består af en lang dobbeltstreg DNA, som rummer koden for alle vores arvelige egenskaber" -
Spansk
Forumindlæger der ikke nok nogen der vil se min spansk stil igennem?skriv evt til [email protected] -
Ingen induktiv effekt ved H2 + O2?
ForumindlægHvis jeg nu tager O2 som eksempel. Oxygen er en gas, som er opbygget af to O-atomer med en dobbeltbinding i mellem dem.I området ved dobbeltbindingen må elektrontætheden være meget stor som følge af alle de elektroner der indgår i bindingen.I organisk kemi (og sikkert også andre steder) kan addit... -
Hjælp til integralregning!
ForumindlægHej alle sammen Hej alle sammen :-) Jeg har matematik på c-niveau, men da jeg manglede udfordringer, fik jeg en sværere opgave af min matematiklærer. Nu sidder jeg med en opgave i matematik, hvori jeg er gået i stå. Opgaven lyder således: b) Vis at , hvor k og c er konstanter med 0<k<... -
Eksamenslæsning
ForumindlægOkay, jeg keder mig. Er i gang med at læse op til eksamen, religion! Hvis det her er en plat ide, så er det fordi jeg har læst for meget! Jeg har allerede været igennem alt det med at stikke rekorder i minestryger og få 40 mio. point i syvkabale som pause fra læsningen. Men det keder mig også.Jeg... -
Fassos roser Jer alle på studi
ForumindlægGo' aften alle sammen mit navn er Fassos..! Jeg vil bare sige inden jeg rejser til Tyrkiet..! Held og Lykke i fremtiden, jeg håber det bedste for Jer alle sammen. Jeg synes I alle sammen har været meget behjælpelige, det skal I have ros for..! Faktisk er jeg meget beæret over alles præstation... -
standardforsøg skrif. eksamen
ForumindlægHey :)Ville lige høre hvordan i synes det er gået idag, hvad i synes om opgaverne og sådan ;)Det er jo ikke til at sammenligne med dem der har haft det almindelige sæt.. er jo næsten kun opg 3 de også har haft..Hvad har i fået?? og syntes i det var svært?? -
budskab i klodshans?
ForumindlægHej Er der nogen af jer, der ved, hvad budskabet er i klods hans? -
Pythagoras
ForumindlægVis, at (m^2-n^2, 2mn, m^2+n^2) er et pythagoræisk talsæt for alle naturlige tal m og n, hvor m > n? (m^2-n^2)^2 + (2mn)^2 = (m^2+n^2)^2 Hvad skal jeg så gøre? -
Differentialligning
ForumindlægJeg har nedenstående differentialligning:dy/dx = Y*cosx/(sinx+2)Punkt: P(0,6)Spørgsmål:Bestem en ligning for tangenten til grafen for g i punktet P.Skal jeg lave en separation af de variable og så derefter isolere y. Derefter indsætte punktet for at finde k. Lyder det rigtigt?jeg har nemlig prøve... -
Keed af Verden og kier ad Himmelen
ForumindlægJeg er lidt tabt med hensyn til fortolkningen af dette digt af Kingo.. Er der nogen der kan hjælpe?
