Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18481 til 18500 af 106471
-
reaktantoverskud
Forumindlæg4. Ammoniak fremstilles ud fra dinitrogen og dihydrogen. I en beholder blandes 28 g N2(g) med 8 g H2(g). Reaktionen forløber hurtigt med en katalysator: N2 (g) + 3 H2 (g) ? 2 NH3 (g) a. En af reaktanterne er i overskud. Hvilken? og hvor stor er massen af den?? -
Ækvivalenspunkt
ForumindlægVi har et reaktionsskema, hvor forholdet mellem reaktanterne er 1:1. En mellemstærk syre titreres med en stærk base Gælder der, at nfør reaktion(syre) = nækvivalenspunkt(base) eller nækvivalenspunkt(syre) = nækvivalenspunkt(base) -
-ismerne?
ForumindlægHej. Jeg kan ikke rigtig få konstateret, hvad der menes med de forskellige begreber . Jeg har styr på kommunisme og kapitalisme.. Men fascisme, nationalisme, socialisme, liberalisme? Socialisme og liberalisme er knyttet tæt til hinanden, altså det er vel næsten det samme, dem har jeg nogen ... -
matematik
ForumindlægHej jeg har en diff. ligning som jeg simpelthen ikke forsåtr og løse ved at bruge separation of variables. du/dx+((l+1)/x+Z/(l+1))u=0. hjælp -
Fysik - opg. om mekanisk energi?? er lost.
ForumindlægJeg har brugt flere timer på at gennemskue de her opgaver, har lavet de første, men jeg forstår simpelthen ikke dem her jeg har kopiret ind, og håber at nogen vil hjælpe mig, selvfølgelig regner jeg ikke med at nogen laver dem for mig, men noget vejledning ville være en super hjæp. m.v.h camill... -
Hjælp til vektor/ortogonalitet løsning
ForumindlægHej (: Jeg synes ikke opgaven giver mening. Den er vedhæftet. Håber du kan hjælpe. Mvh Jonas -
Energiomsætning? -VIGTIGT.
ForumindlægHej guys. :) Landet ligger sådan her: Jeg skal til fysik/kemi afgangsprøve i morgen, og jeg er ved at lave de sidste forberedelser nu. Så er det jo at jeg finder ud af, at jeg har mulighed for at trække energiomsætning, men jeg fatter hat af det. Altså jeg ved jo fodt hvad det handler om så... -
Tysk film, oversættelse..!
ForumindlægHej folkens..! jeg skal oversætte noget på tysk fra dansk... og det har aldrig været min gode side, så jeg håber i er nogle friske gutter og gutinder som meget gerne vil hjælpe en ven i nød :P jeg har oversat det fra tysk til dansk, men jeg tror virkelig ikk at det er gramatisk rigtigt.. Men ihv... -
Opgaver
ForumindlægHej kan du nogle af hjælpe mig med den første opgave. Jeg har aldrig lavet sådan en opgave før og har hellere ikke haft undervisning i det før, men jeg vil gerne forbedrede mig inden uddannelse starter vil i gerne hjælpe? -
fem faktormodellen!
ForumindlægHvad betyder det? -
Differentialligning
Forumindlægdy/dx = ex-y Samtlige løsninger til denne differentialligning har jeg regnet at være y = ln(ex+c) Er dette korrekt? Derefter skal jeg bestemme den løsningskurve der går gennem (0,1): y = ln(ex+c), gennem (0,1) 1 = ln(e0+c) 1 = ln(1+c) 1 = 0+c Det er her jeg kommer i tvivl. ln(1) = 0, men ln(c) ... -
POLITI NOGEN TRUER MIG, HAR BRUG FOR HJÆLP! ANG. LOVE OG REGLER
ForumindlægHej Jeg ved at dette ikke har noget med lektier at gøre, men det haster virkeligt. Jeg er virkelig bange og jeg ryster. Jeg er en muslimsk pige, som har været sammen med en i et forhold 4 år. Personen har ændret adfærd, og truer mig nu med at sende mine billeder til min mor. Jeg siger det direkt... -
hjælp til nogle opgaver og rettelse af nogel opgaver (organisk kemi)
ForumindlægHej har brug for hjælp til nogle opgaver hvor jeg slet ikke ved hvordan jeg skal starte og rettelse af nogle opgaver som jeg bare vil bekræfte om jeg har lavet opgaverne rigtigt. Jeg har vedhæftet en fil på forhånd tak -
Bestem forskrift for andengradspolynomiet ud fra 3 punkter
ForumindlægHej! Jeg skal ud fra 3 givne punkter bestemme forskriften for andengradpolynomiet og jeg er blevet rigtig forvirret efterhånden... Jeg har googlet lidt og prøvet en masse, men jeg kommer ikke frem til noget bruggbart overhovedet, er der nogle der kan hjælpe? Opgaven lyder således: En parabel... -
Beregning af hastighed af cyklist på bakke, ved friktion- og luftmodstand.
ForumindlægHej, Jeg har følgende problemstilling der desværre volder mig problemmer. I vindstille vejr kører en cyklist i frihjul ned ad en retlinet bakke med konstant længdegradient. Vi gør følgende antagelser: Bakkens længde er L = 300 m Strækningens længdegradient er it = -45 ‰ Cyklistens b... -
Konservative kræfter
ForumindlægHej Jeg har prøvet at finde en definition på konservative kræfter. Det her fandt jeg herinde: "En konservativ kraft, er defineret ved, at det arbejde kræften udfører kun afhænger af afstanden mellem de to punkter og ikke af vejlængden imellem dem. Eks. Gravitation" Jeg har n... -
Beregning af mekanisk energi i en tidsperiode
ForumindlægHej alle. Jeg har et lille problem her. Jeg skal beregne mængden af energi en mand har brugt på at løfte en genstand på 10kg fra jordhøjde (0cm) og op til 100cm højde. Han skal bære genstanden med en fart på 1,2 m/s og skal være 3 sekunder om det. Hvordan gør man? Man skal jo beregne den poten... -
Nogle som vil hjælpe med at rette mit tysk?
ForumindlægMein Sommer auf Rhodos In den Sommerferien nahm meine Familie und ich nach Griechenland auf Rhodos. Ef was sehr warm, sweiundvierzig Grad jeder tag, so es war meistens nur ein Badeurlaub. We waren auf Rhodos in ein Woche. Nogle som vil hjælpe med at rette dette lille stykker tekst?... -
er dette svar ens med facit?
Forumindlægjeg vedhæfter spørgsmålet. det er under emnet roterende bevægelse. for at løse opgaven a) bruger jeg w = w0 + a t w er slut hastighed, w0 er starthastighed. hvor jeg isolerer accelerationen. jeg tror det vil være smartest at regne enheden om fra rpm til rad/s, da det er det vi har ... -
Film analyse mode
ForumindlægHvis der er nogle af jer derude der sidder med en analyse model, til film, vil jeg meget gerne have den, det haster ;) tak på forhånd
