Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18821 til 18840 af 106471
-
Tegn grafen for p
ForumindlægGodaften, Er der nogen, som vil hjælpe med en matematikopgave? a) Tegn grafen for p - (Opgaven er vedhæftet) -
Polynomiumsrummet
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe mig med denne opgave. Jeg er helt på bar bund :/ I vektorrummet P2(R) besta °ende af reelle polynomier af grad højst 2 betragtes delmæng- den U = {P(x) ∈ P2 (R)| P(4) = 0}. b) Udvælg blandt de fem følgende polynomier 4−5x+x^2, 4x−x^2, ... -
KINESISKE RESTKLASSESÆTNING
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave, og er egentlig på bar bund. Jeg håber at der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe med følgende opgave 4.6 (a og b), som er vedhæftet. Det omhandler den kinisiske restklassesætning. På forhånd tak. -
Skema massen/stofmængde
Forumindlæghvis der nogen der gider at hjælpe til vil være så fint. 2NaHCO3(s) Na2O(s) NaHCO3(s) MASSEN= MASSEN= MASSEN= MOLARE MASSEN= 84,00 g/mol ... -
Rettelse af engelsk
Forumindlæghej ville høre om der er en, som ville hjælpe mig med at rette min engelsk stil.. På forhånd tak . Is it good or bad to be a super star in a young age? Sometimes I would wish that I live a life like Charlotte and to be a super star like her. But on a way I think that she going to lose a part of h... -
That's why i hate...
ForumindlægJeg har fået en stil for om de ting jeg hader hvis i vil hjælpe mig skal i bare skrive hvad i hader og hvis i vil hvorfor. -
randundersøgelse
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre, hvordan det egentligt er, at man laver en randundersøgelse helt præcist? Jeg har set på en opgaveløsning, hvor der indegår en randundersøgelse, og her bliver der differentieret og solvet, men hvorfor gør man egentligt det? -
Matematik Opgave
ForumindlægHar fået følgende opgave:"Der skal fremstilles et vindue af form som et rektangel med en halvcirkel foroven.a) Hvad bliver vinduets omkreds og areal, hvis rektanglet er 1,00 m bredt og 2,00 m højt?"Altså så er rektanglets areal jo 2*1 m, men jeg ved jo ikke noget om halvcirklen? Skal je... -
USA - en evig magt?
ForumindlægHej allesammen.Vi havde idag i klassen en spændende diskussion omkring USA og deres magt.Jeg kunne godt tænke mig at stille jer samme spørgsmål som vi belv stillet, også høre jeres mening:"Vil USA også fremover være verdens klart stærkeste stat og vil unipolariteten være ved?"Glæder mig... -
Er det ytringsfrihed?
ForumindlægEfter de kontroversielle tegninger af profeten Muhammed i jyllandsposten, har en grupper ægyptere i frustration officielt brændt dannebro ned. Er det iorden vi gensidigt krænker hinanden? Er det, det vi kalder ytringsfrihed? Når millioner af muslimers forkærlighed til deres religion krænkes og nå... -
Hvilken reaktion?
ForumindlægFærdiggør reaktionen:CH3-CH2-CHBr-CH3 -> CH3-CH2-CH=CH2 Det jeg har gjort er:CH3-CH2-CHBr-CH3 -> CH3-CH2-CH=CH2 +HBr.Men foregår det under en katalysator? -
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på... -
Svær integralregning
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x) = √10-2x g(x) = -x Graferne for de to funktioner, førsteaksen samt linjen med ligningen x = -3 afgrænser en punktmængde M, der har et areal. Bestem arealet af punktmængden M Når jeg tegner graferne og linjen grafisk, kan jeg ikke afgøre hvi... -
Info fra uni
ForumindlægHej...Jeg er optaget på ruc fra i år og har også bekræftet, at jeg ønsker studiepladsen. Derfor undre det mig, at jeg ikke har fået noget infomation om mødested osv. I brevet d. 28. juli stod der, at jeg vil få mere information i løbet af august. Der stod også er der er studiestart d. 23. august.... -
Det naturlige hieraki
ForumindlægFørste skoledag. For mit vedkommende var det starten på mit sidste gymnasieår, for 1.g’erne var det starten på det første. Som den ældste, som den øverst placerede i skolehierarkiet, som den evigt privilegerede og som den der bare må, var det en fornøjelse at byde de nye ’puttere’ velkommen til s... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a... -
Slagtet i skriftlig eksamen
ForumindlægTil STX 3.g eksamen i dansk, er der virkelig mange fra min klasse der er blevet slagtet. Det højeste der blev givet er 3 9-taller, og ellers er det 8-7-6-taller for resten. Jeg går i en sproglig klasse, hvor dansk karaktererne normalt ligger meget højere. Er det det samme for jer andre der har... -
Find polynomiums forskrift ud fra toppunkt og hvor den går gennem
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en rigtig dum opgave, og jeg kunne virkelig godt bruge hjælp til denne: Et andengradspolynomium f har toppunkt (1,1) og går gennem (3,4). Find polynomiets forskrift. Jeg ville umidelbart bruge y=ax^2+bx+c, men jeg aner ikke hvordan. Tak på forhånd! -
rettelsee af to sætninger
ForumindlægHej. Nogen der kan fortælle mig, om jeg kan bruge disse sætninger, eller om det ikke giver mening? 1) Han har som et individ ikke kontrol over sit eget liv 2)Eksempel vides der som læser ikke, hvad der hænder med Frank... -
Udlændinge på STX
ForumindlægJeg har tit undret mig over nogle af mine venner, der synes, at det er underligt, at en udlænding kan komme ind på et gymnasium! Jeg synes generelt, at jeg har mødt folk og specielt folkeskolelærere, der mente, at udlændinge ikke hører til på et gymnasium. Her er der tale om udlændinge fra Melle...
