Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19981 til 20000 af 31486
-
Dumpet årskaraket, men bestået eksamen.
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at søge ind som sygeplerske her efter 3.g. Jeg har så kigget på adgangskravene, og jeg er så kommet i tvivl om, om jeg opfylder dem. Jeg har haft biologi på B-niveau, som også er kravet, Det fag afsluttede jeg så sidste år i 2.g, fik 02 til eksamen, men i årskarakteren har... -
Sekskant
ForumindlægNogen der ved hvordan jeg beregner arealet af en regulær sekskant som er 5 cm i sidelængden -
eksponetiellefunktioner
Forumindlægjeg har lidt problemer med eksponentielle funktioner jeg skal forklare betydningen af a og b og vise hvordan a og b beregnes, og hvordan de kan vises på grafen.. nogle der kan hjælpe det er mat c -
Ligning for Dm og Vm
ForumindlægHej,Jeg vil høre, om der er nogle af jer der ved, om der findes en ligning for at beregne definitionsmængden og værdimængden, når man skal gøre det ud fra en funktion?På forhånd takMalfoy -
Blive smidt ud fra gym pga. dårlige karaktere?
ForumindlægBlive smidt ud pga dårlige karaktere? Hej..Jeg har ikke de bedste karaktere må jeg indrømme. I januar havde jeg en snak med rektor, hvor han sagde at jeg ikke kunne fortsætte i 2.g, hvis jeg ikke fik bedre karaktere til marts - mit gennemsnit er på 2.4 ligenu, og jeg har et enkelt 7 tal. Kan... -
bestemmelse af forskrift
ForumindlægVi har 3 punkter: (2,1), (-2,13) og (1,1)Hvordan bestemmner man en forskrift for denne? -
parabler
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med hvordan man tagner parabler? Skal tegne en parable der har ligningen:y = -2x^2 - 12x - 16 -
PHYTAGORAS!!
ForumindlægHej nogen der ved hvordan man finder ukendte sider og vinkler i vilkårlige trekanter. fx. b= 2,8 a=3,4 og vinkel b= 37,2 hvordan beregner jeg resten??? -
Diffrentialligninger
ForumindlægHeyyy!!! Er der nogen der ved hvordan man laver opg c?? -
Vektorer - vinkler
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende opgave: i et koordinatsystem er der givet tre punkter A(-3,10), B(-2,4) og C(3,-5). Bestem vinklerne i trekant ABC. Kan I hjælpe derude? :) -
Differentier udtryk !
ForumindlægHey sexies !Nu skal jeg igang med af differenter et udtryk, men jeg kan satme ikke huske regnereglen for dette utryk, så hvis en kunne hjælpe !udtrykket: x(1-x)^3Også løs ligning f'(x0) = 0 ? -
Eksponentielle sammenhænge
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at tegne nogle eksponentielt voksende grafer. Det har jeg gjort. Dernæst skal jeg kommentere graferne og komme med eksempler. Hvordan skal jeg kommentere graferne? Jeg skal vel ikke bare nævne, hvad a og b er? -
Parabel nulpunkter
ForumindlægHej folkens Jeg har et spørgsmål. Hvordan udegner man nulpunkterne i en parabel? Jeg er klar over at man skal bruge diskriminanten. Den ved jeg hvordan man finder. Håber du svarer snart Peter. :) -
hvor mange danskere rejser årligt til egypten
ForumindlægHej..Nogen af jer der ved/vil komme med et skøn på hvor mange danskere der årligt rejser til Egypten? -
Bestem to parablers skæringspunkter
ForumindlægHej..Jeg skal som overskriften siger, finde to skæringspunkter ved hjælp af nogen ligninger. Som jeg så skal finde rødderne fra først, jeg ved godt hvordan man gør. men er ikke helt enig med det hele. Man bruger jo forskriften x=-b+-kvadratroden af d/2*a d=22 og a=-1,75 b=11,5 c=-15,75som jeg så ... -
13 i mat (folkeskolen)
ForumindlægHej alle sammen, da jeg er interesseret i at få et 13 tal i mat, ville jeg hører hvad kravende dertil er. Hvd kræves der for at få 11? Er træt af at få 10 hele tiden! :( Håber i i kan bidrage med noget hjælp på forhånd tak og fortsat god dag! :) -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
Opgave med vektorer
ForumindlægHej. Sidder lidt fast, så jeg søger en hjælpende hånd til den vedhæftede opgave -
200kr til den der hjælper til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal her den 16 op til en naturfagsopgave, som dækker over fag: Kemi, biologi og geografi. Hvor jeg har en times forberedelse. Jeg kommer op i et emne som dækker over de tre fag: Fx. biologi: darwins spurve. Geografi: vulkaner, Kemi: redoxreaktioner mm. Det er derfor tilladt at komme op ... -
stedfunktion
ForumindlægJeg forstår ikke flg: Da s'(t)=v(t) er stedfunktionen s(t) en stamfunktion til v(t)=a0*t+v0. Det følger så, at s(t)=½*a0*t2+v0*t+s0 ?? skal til eksamen i fysik så vil gerne have det på plads :S
