Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8381 til 8400 af 9751
-
Bachelor - karakterernes betydning
ForumindlægHej alle! Jeg er HA(jur)-studerende på CBS. Uden at gå for meget i detaljer vil jeg først sige, at jeg har 02 i mikroøkonomi. Jeg overvejer lidt hvad jeg skal læse på kandidat-delen, da jeg her har mulighed for enten at læse cand.merc.aud eller cand.merc.jur Når jeg er færdiguddannet som ... -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej alle! Jeg ved godt hvordan man beregner denne opgave men ved ikke helt hvordan jeg skal taste det ind. spørgsmålet lyder at jeg skal bestemme koordinaterne til de punkter på kurven hvor der er vandret hastighedsvektor. vektorfunktionen er givet : r (t) = x(t) ... -
usikkerhed på data
Forumindlægjeg har et datasæt på 5 udregnede hastigheder med tilhørende usikkerheder, og vil gerne finde de bedste estimat for hastigheden samt usikkerheden. Jeg har lagt hastighederne sammen vægtet efter deres usikkerhed, for jeg tror det er sådan man skal gøre. Men hvordan gør man med usikkerhederne? M... -
Fysik - damn!
Forumindlæghej, en skid opgave driller mig lidt! Menneskets energiomsætning er omkring 10MJ pr. dag. Energiindholdeti kærnemælk er ca. 150 kJ pr. dL.Hvor meget kærnemælk skal vi drikke om dagen for at klare vores energibehov, hvis vores eneste fødeindtagelse er kærnemælk.Håber nogle kan hjælpe med denne opg... -
HJÆLP MIG!:(((( (VIGTIGT)
ForumindlægHJÆLP!!!:(((((( SKAL FREMLÆGGE I SAMFUNDSFAG & MATEMATIK :((( Her er spørgsmålene, som jeg skal besvare: 1.Hvad er inflation? 2. Hvad er der i vejen med inflation? 3. Hvad er det modsatte af inflation? 4. Hvordan er det med inflation i andre lande? 5. Hvornår har der været inf... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHej..er der nogen der ville kigge denne oversættelse igennem for fejl? På forhånd tak..Dansk tekst:Jersey er den største af øerne i øgruppen, the Channel Islands. Landskabet er overordentlig afvekslende, mod nord er der majestætiske klipper med frodige dale, og på sydkysten dejlige sandstrande. Ø... -
3.gradsligning
ForumindlægHvordan løser man en 3.gradsligning, hvis ikke det skal være på grafregneren?Findes der en generel løsningsmodel?f.eks. bestem samtlige løsninger til f'(x)= 0, når f(x) =2x^6-4x^2-6x.på grafregneren kan man bestemme nul-punkterne til x=-1x=0x=3 Jeg mangler en løsningsmodel? -
Det går ad HT
Forumindlæg"Erfaring viser at hver gang taksterne stiger 10% mister vi 3% af kunderne" oplyser HT´s økonomichef.Det antages at antallet af passagerer i HT som funktion af den gennemsnitlige billettakst kan beskrives ved en funktion f af typen: f(x)=b*x^abestem tallet ahvis man gør således:1,10=b*1... -
Råd søges - at vurdere?
ForumindlægDEt er angående histrieopgave (2g). Har I nogle idéer til hvordan man kan vurdere en religions betydning? Og betyder "at vurdere" ikke at diskutere? I så fald ved jeg ikke hvordan jeg skal kunne diskutere denne relgiions betydning, da alt tyder på at den har haft en stor betydning!Jeg k... -
Det periodiske system
ForumindlægHvad skal jeg kunne svare på inden for det periodiske system, hvis jeg trækker det som emne i morgen -
Inflation
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvad forbrugerprisindeks betyder ? -
Vejledende opgavesæt 2006
ForumindlægHej sidder med en opgave som jeg ikke kan få løst : Til beskrivelse af sammenhængen mellem antal dyr N og tiden t i en population benyttes ofte den relative væksthastighed 1 /N * dN/ dt . Nedenstående tabel viser nogle sammenhørende værdier af tiden og den relative væksthastighed. Tiden t ... -
Rettelse på 9 linjer.
ForumindlægRadiserne* Radiserne er navnet på en amerikansk tegneserie, som findes i adskillige danske aviser. Dens hovedpersoner er børn, der ofte taler og opfører sig som voksne. Desuden er der Nuser**, som er en hund, der elsker at sove på sit hundehus, og som har en meget livlig fantasi. Den ... -
Old -disponering
ForumindlægJEg skal op i old og tænkte lidt på at vi ikke rigtig har gennemgået særlig meget hvordan man skal disponere sin mundtlige fremlæggelse - altså den del der drejer sig om en tekst. Hvordan starter man om handlingen fx? Og hvad er godt at have med.Såvidt jeg husker er det vist vigtigt at starte med... -
Kan man få 13??
ForumindlægJeg er lige blevet i tvivl om noget..Hvis man har valgt 1-årigt A-niveau, og får 11 i 2.g og 13 i 3.g i den skriftlige prøve..Hvad vil ens endelige karakter så være? Runder de op til 13? -
formel, løsning ifht. enheder
ForumindlægJeg sidder med denne formel, og kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal regne den ud, ifht benævnelsen 'm/s2'. Skal jeg se bort fra denne, eller skal den på nogen måde indgå? Epot = m ⋅ g ⋅ h m = masse g = tyngdeacc. h = højde Epot = 0,3 kg ⋅ 9... -
Biologi EKSAMEN!
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i biologi c-niveau.Jeg har bare et problem. Vores lærer har ikke været særlig behjælpelig med at forberede os til eksamen!!Så jeg håbede på, at der var nogen herinde, som ville kunne forklarer, hvordan et eksamensspørgsmål ser ud, helst noget inde for "krop og s... -
NEMT SPØRGSMÅL!! vedr. fysik
ForumindlægHeeej!!jeg sidder lige og tjekker min viden ved at besvare spørgsmålene i min prisma 9, MEN!! jeg er stødt på et nemt spørgsmål jeg ikke kan svare på, og det lyder således:"Nævn 3 elememtarpartikler. - Hvad er deres elektriske ladning? - Hvad er deres masse?"SVAR=3 elementar partikler: ... -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning), skriftlig dansk (stil) og diktat.. er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning eller stil?Håber I vil h... -
Hvilket spørgsmål trak I i historie?
ForumindlægHej!Jeg er så "heldig" at jeg skal op til eksamen i historie på fredag og forsvare et 11-tal :S Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvordan spørgsmålene kan se ud, og hvordan de er formulerede.. Hvad er i kommet op i, hvordan var spørgsmålet i trak formuleret, og hvordan gik det?
