Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9161 til 9180 af 9751
-
Skæringspunkt mellem l og m
ForumindlægLinjerne l og m er givet ved ligningern: l: 2x-3y=1 m: x+6y=8 hjølp med at bestemme koordinatsættet til skæringspunktet mellem l og m -
RENTER, ANNUITET, FORUDBETALING, FORTJENESTE (SAMMENHÆNG TIL SVAR?)
ForumindlægKan nogle forklarer mig havd alle disse ord betyder? Jeg forstår simpelthen ikke sammenhængen mellem dem og ved heller ikke hvad der har sammenhæng til havd, hvis de spørger ind til: a) Skriv en kort begrundelse for, hvad du ville gøre med udgangspunkt i dine udregninger for at skaffe de 20.000 ... -
f(x)=g(x)
ForumindlægHej Kan dette svar være sandt? Jeg skal løse en ligning som går ud: kan svaret godt være: Er dette sandt eller kan der kun være et svar til at regne [f(x)=g(x)] ud? -
Definitionsmængde og værdimængde
ForumindlægHej med jer, Er der nogen som kunne forklare hvordan jeg finder definitionsmængde, værdimængde og hvad der menes med funktioner som er injektive, og selvfølelig om hvordan man gør det. Billedet nedunder viser hele opgaven. Tusind tak på forhånd! -
Kraftvarmeværk - Kondensator og varmeveksler?
ForumindlægHej Nu vil jeg lige være sikker på at jeg har forstået kraftvarmeværk ordenligt: Kondensatorens job er naturligvis at kondensere dampen, som lige har været forbi turbinen. Dampen, der har været igennem turbinen, har en lavere temperatur (lavere termisk energi) end 'før den var forbi turbine... -
SRO i BIOTEK OG MATEMATIK
ForumindlægHej jeg skal skrive SRO i Biotek og matematik og jeg har brug for hjælp til ideer. SRO handler om Yoghurt, pH og logistiske vækst. Dette er min problemstilling Hvilke faktorer påvirker mælkesyrebakteriers vækst, med hvilken betydning har det for yoghurtens kvalitet? Jeg skal have en Redegørsle, ... -
mdt. mat - integralregnign substitution og numerisk integration.
ForumindlægHej SP Er der nogen, der har lyst til at forklare mig, hvad jeg evt. kunne tage fat i , i forhold til sætning tre om metoden substitution, når den ikke virker? Jeg har vedhæftet billede. -
Generelle spørgsmål til lineære funktioner
ForumindlægLinære funktioner 1. Må man godt kalde b for begyndelsesværdi? 2. Hvad er forskelen på en lineær sammenhæng og lineær funktion? 3. "Hvis x-værdien vokser med h enheder, så vokser y-værdien med ah-enheder, uanset værdien af x. Passer det? I så fald hvordan skal det forstås? Ligefrem propo... -
Meningsforstyrret udsagn
ForumindlægUdsagnet, "Det kan kun gå for langsomt", bruges igen og igen i forbindelse med, at der h u r t i g s t muligt skal handles i en given sag. Jeg har det skidt med denne talemåde og mener, den er malplaceret i nævnte sammenhæng. Skulle jeg byde ind med en forklaring, må det være, at bl... -
Panserformlen bevis
ForumindlægHej jeg sidder med panserfomlen, hvor jeg er kommet i tvivl om man godt kan sige at man trække integrationskonstanten fra (markeret med gul). Har set nogle andre gennemgå det, som ikke yderligere kommenterer på hvorfor de lægger konstanten c til på højre-siden. Jeg er derfor i tvivl om det gule... -
maksimum
ForumindlægHej alle. Jeg har set følgende to definitioner og ville lige høre hvorfor der i den ene definition står < og i den anden står < eller =. Funktionen f har lokalt maksimum i punktet og -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g? -
Lineær algebra
ForumindlægJeg har et lille problem:Hvis A er en m x n-matrix og vi betrager lignnigssystemetA*vektor(X) = vektor(0),hvor vektor(X) er 1 x n-'løsningsvektoren' til systemet, hvorfor gælder der så, at rækkevektorene i A er ortogonale på vektorene i nulrummet til A? -
Gennemlæsning af kort tekst
ForumindlægHvis der er nogen der har tid/lyst til at rette min besvarelse igennem, gerne med forklaringen, ville det hjælpe mig meget. På forhånd tak :) Opgaveformuleringen: Spørgsmål 2 skal være i datid. Isabelle Boulay 1. Cliquez ici pour visionner le clip d'Isabelle Boulay « Un jour ou l&... -
rettelse
ForumindlægLeder en der er expert i math! Vil gerne have 9 eller 10 eller 11 for denne opgave, da det er meget nødvendigt ! Så vil I matematikere hjælpe mig med selve rettelsen af denne opgave! Stilhæftet sætter jeg senere ind idag..! På forhånd mange tak ! -
Middelalder
ForumindlægHej, Vi er igang med et projekt, hvor bl.a. middelalderen indgår. I den forbindelse har jeg fået til opgave at lede efter en ridder der angiveligt skulle have deltaget i en omfavnsrig pilgrimsrejse. Hans navn skulle være Casper Maach.Jeg synes ikke det umiddelbart lyder som en normalt middelalder... -
hvordan ''''gør'''' man?
ForumindlægHej Jeg er lige startet på gym. og der hvor jeg kommer fra blev der ikke holdt nogle fester eller gået i byen.. så jeg har derfor ikke stor erfaring med det. Hvordan er det man bærer dig ad? til privat fester og når man chiller i byen? Jeg er lost. Det er træls ikke at glæde sig til det, fordi de... -
Dansk STX Studentereksamen 25-05-10
ForumindlægHvor'n gik det folkens? Hvilken opgave valgte i? -
Kinins opbygning
ForumindlægJeg skal redegøre for kinins opbygning. Den har molekylformlen C20H24N2O2. Jeg har vedhæftet et billede af strukturfomlen. Derfor skal jeg finde karakteristiske grupper, hydrofile/hydrofobe grupper, chirale centre, og muligvis noget med isomeri. Indtil videre har jeg fundet en ether, hydroxygrupp... -
Rêve et réalité, Amélie Poulain, des questions et une traduction
ForumindlægJeg håber der er nogle der har tid til at læse min fransklektie igennem :) Jeg vil meget gerne have forklaret mine fejl - især med fokus på dans/en i oversættelsen. Traduction Kontrasten mellem drøm og virkelighed spiller ofte en vigtig rolle i litteratur og film. I litteratur ser vi det...
