Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9681 til 9700 af 9751
-
Dansk mundtlig eksamen - folkeeventyr
ForumindlægHvad kendetegner folkeeventyr? Er det godt at bruge kontraktmodellen til analyse af folkeeventyr? -
Den ”oversete” elite?
ForumindlægGymnasiet har traditionelt været en institution forbeholdt de 5-10 % mest bogligt egnede af en ungdomsårgang. Denne situation har ændret sig. I dag optager det – mere end nogensinde før – ”almene” gymnasium hele 30 % af en ungdomsårgang. Og hvordan har gymnasieskolen mere eller mindre bevidst oms... -
Autoimmun - teori (debat?)
ForumindlægHej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare... -
Logaritme for dummies
ForumindlægEr der nogen der i en kort sætning kan forklare hvad "logaritme" ER? Forklaret i danske, forståelige vendninger. Gerne relateret til denne renteformel: 100.000=54.000?(1+0,09)?^n ? 100.000/54.000=?(1,09)?^n ? 1,852=?(1,09)?^n -
Smuk matematik
ForumindlægJeg er glad for begge mine fag, som er matematik og musik på universitetet. I særdeleshed er jeg forundret over, at man kan synes, at et stykke matematik er så smukt, at det næsten er til at fælde en tåre over. Lad mig høre, ærede matematikere, hvad er det smukkeste stykke matematik, I kender ti... -
Hvad syntes du om indvandre i DK?
ForumindlægHeii alle sammen. Ja, overskriften siger sig selv - hvad syntes du om indvandre (perker) i DK?? I er velkommen til at sige og debatere om hvad i selv synes om det :) -
Jeg har virkelig brug for hjælp til opgaven
ForumindlægEn anden parabel P2 har Toppunktet T=(2,2) og rødderne 1 og 3. Bestem en ligning for P2. Jeg kan slet ikke huske hvordan man starter sådan en opgave -
Eksistere Gud?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil spørge om Guds eksistens, hvordan kan man bevise at gud eksister? og hvordan kan man modbevise guds eksistens? tak.. -
INTEGRATION vha. SUBSTITUTION
ForumindlægSpørgsmålet er vedhæftet som et billede, da jeg ikke ved, hvordan man laver de tegn herinde :) -
Logaritme - løs ligninger
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået en aflevering for om ligninger med logaritme, altså jeg skal regne nogle logaritme ligninger ud. Jeg har rigtig svært ved opgaverne og ville håbe jeg kunne få noget hjælp af jer. Det er følgende opgaver: Opgave 1) Løs følgende ligninger: a) log(3x+6)= -0,3010 ... -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
Erhvervscase
ForumindlægHej til alle jer der skal lave erhvervscase de kommende dage. Held og lykke med arbejdet med erhvervscasen, og husk at hvis der er problemer, så er alle jeres venner på Studieportalen klar til at hjælp. -
Oddervognen
ForumindlægHer kan erhvervcasen 2010 på HHX-2 om "Oddervognen" diskuteres og gode råd kan deles. Held og lykke :) -
Projektopgave om den 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg går i ottende klasse, og om et år skal jeg altså til FSA. Jeg har allerede på nuværende tidspunkt gjort mig nogle tanker angående den projektopgave som skal "laves", og jeg har allerede på nuværende tidspunkt fundet det emne jeg vil arbejde med: "Den 2. Verdenskrig". Baggr... -
Diskussion
ForumindlægDet er min erfaring fra forummet, at der er mange som gerne vil diskuttere dansk politik, USA’s udenrigspolitik m.v. Jeg har nu oprettet et forum til dette, da jeg har fundet det upraktisk at man skal diskuttere forholdene i Mellemøsten, USA’s udenrigspolitik de sidste ti år osv. i et forum, der ... -
HAR I HØRT!?
ForumindlægHey har I læst i avisen at regeringen har bestemt at istedet for at skære ned på gymnasier så vil de skære ned på lønnen der bliver udbetalt af kommunen til dagplejere, og da studieturene på gymnasiet er en kæmpe oplevelse (i de fleste tilfælde) for studenterne og en chance for at de kan lære hin... -
Christiania
ForumindlægMine kusiner fra kbh (er selv fra Jylland) er meget Christiania fanatiske og kan nærmest ikke snakke om andet end hvor vidunerligt Christiania er. Jeg vil derfor høre om nogen herinde har nogle gode argumenter for hvorfor Christiania skal ryddes eller hvorfor det i det hele taget ikke er så fanta... -
Diskret matematik
ForumindlægJeg er lige begyndt på 2. semester og følger et kursus i diskret matematik. Til dem, som hjalp mig med de sidste spørgsmål, vil jeg blot sige, at jeg bestod matematikeksamen :)Jeg har udtrykket:"For every person x, if person x is a student in this class then x has studied calculus"Domai... -
Syntese af ibuprofen
ForumindlægHej,Jeg skal i forbindelse med et eksamensprojekt i faget Proces og levnedsmiddel fremstille ibuprofen ved en organisk syntese.Jeg benytter mig af "Boots syntesevej, da vores laboratorium ikke overholder kriterierne for arbejdet med andre mere effektive synteseveje.Man kan finde den på:http:... -
Læge (Løn)
ForumindlægHvad tjerner en ny uddannet læge efter de 6 år på KU. og hvad kommer lønnen op på efter 10 år ca ?
