Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 10421 til 10440 af 144215
-
Vektorer
ForumindlægVinklen v mellem vektor: a og vektor: b er 60º, /vektor a/=2 og /vektor: a+b/= √(28). bestem /vektor: b/ . nogen den vil hjælpe med denne opgave ? -
Kan et resultat være en variabel?
ForumindlægHvis vi har et udtryk, f.eks. A=Y*H^2*P (fuldstændigt tilfældigt), kan A så være en variabel hvis Y og H^2 er konstante? Er det så korrekt at sige, at A og P er variabler? -
Lambert-Beers lov
Forumindlæghttp://peecee.dk/upload/view/94966 Skal jeg så aflæse A (0,5) og bruge Lambert-Beers lov? A = e*l*[HClO], hvor A=0,5, e =1,23*10^4 L/(mol*cm) og l=1 cm. -
Matematik ligning
ForumindlægHey gutter og gutinder, Jeg har lige en lille matematik opgave, som jeg godt kunne bruge hjælp til, da jeg ikke er helt sikker på hvordan man løser den. Regnestykket hedder: (a + b) * (a + b) - 6b(a + b) - Det lille stjernetegn * betyder selvfølgelig gange. På forhånd tak! -
At gange gennemsnittet med 1,08
ForumindlægHvor mange A niveaus fag skal man have før man kan gange gennemsnittet med 1,08? -
Trekant ABC???
Forumindlægi trekantABC er a=5, b=10 og c=7. Tegn en skitse og beregn trekantens vinkler. har brug for hjælp, for er dårlig til matematik og forstår ikke hvordan jeg beregne opgaven. skitse= er det bare en trekant? -
Målteori (målrum)
ForumindlægHej, er der nogle der kan give mig hints til, hvordan jeg skal løse disse to opgaver. Jeg tror, at jeg har forstået b'eren lidt, men er helt blank på a'eren. På forhånd tak. (Billede af opgaven er vedhæftet) -
Lineær Sammenhæng
ForumindlægOzonlaget i atmosfæren beskytter mod solen ultraviolette stråling. Ozonlagets gennemsnitstykkelse er registret siden 1979. I en model antager man at der er én lineær sammenhæng mellem ozonlagets gennemsnitstykkelse y og antal x efter 1979 ( dvs. x=0 i år 1979 og f.eks. er x=10 i år 1989) Ozonlage... -
help
Forumindlægbestem det mindste tal a, så x^4 + 2x^3 + a ≥ 0 for alle x E R -
Trekanter
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål; a) Bestem hvor mange trekanter ABC , der kan konstrueres med sidelængderne a = 4 og b = 2 og vinkel b = 20 . -
hastighedsfunktion.
ForumindlægHvorfor er v'(t)=a(t) stamfunktion til deltaV=a(t)dt? -
vektor - projektion
ForumindlægEn plan, a, har ligningen 2x-y+z+3=0 P(4,-1,6) Bestem projektionen af P på a. Hjælp -
trekant
Forumindlæghej, jeg sidder lige med det her stykke, og ved ikke lige hvordan jeg kommer viddere jeg skal finde vinkler og sider, og jeg har kun: A, a og b -
Reducer
ForumindlægEr helt lost her: a-½ / a ^ 5/2 * a3 bare et lille fingerpeg om hva jeg skal ville være dejligt -
Differentialligninger
ForumindlægHej Vil man godt kunne sige, at -d[A]/dt=k er separabel? Vil man så skrive k=?? og g([A])=1= -
hjælp til at isolére x i ligning
ForumindlægIsolér x i følgende ligninger: • Y=b*a^x • Y=b*x^a -
Egenværdiproblem
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig igang med denne opgave? allerede ved del a er jeg ikke helt med på hvordan del a) skal løses. -
Reducéring
ForumindlægHej SP, nogle der kan lave denne og give en enkelt forklaring? a2 + b2 - a(a + b) -
Slet Stygotius
ForumindlægJeg har i adskillige indlæg læst Stygotius' arrogante ''svar''. Et eksempel er: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1558200 I henvislsen kan man nærmest sige, at han mobber! Yderst uacceptabelt. Jeg kræver af SP, at slette pågældene bruger omgående. Inden han ... -
Synes du, at det er sjovt at "se" andres karakterblad?
ForumindlægHey.Dette forum henvender sig KUN til dem, der GERNE vil dele deres seneste standpunkts- eller eksamenskarakterer med andre.Om det er for sjov, fordi man er nysgerrig eller man har helt andre årsager til at joine denne tråd er underordnet.Jeg har oprettet denne tråd pga. nysgerrighed og det faktu...
